همه چیز درباره خرید سیم کارت در ترکیه

همه چیز درباره خرید سیم کارت در ترکیه

شبکه تلفن همراه در ترکیه به چه صورت است؟

یکی از زمینه‌هایی که کشور ترکیه توانسته است تا در آن پیشرفته باشد، توسعه شبکه تلفن همراه است. وسعت علاقه‌مندان به استفاده از تلفن همراه و اینترنت در ترکیه منجر شده است تا گوشی تلفن همراه در این کشور نه‌تنها برای تماس در تمامی کشور که برای اینترنت نیز به‌خوبی آنتن داشته باشد. تمامی مقاصد محبوب گردشگری ترکیه به اینترنت 4G دسترسی دارند و درحال‌توسعه آن به 5G هستند.
سرعت اینترنت همراه ترکیه دارای رتبه 33م در جهان است و شما می‌توانید با سرعت 90 Mbps در ثانیه دانلود کنید.

سیم‌کارت‌های اعتباری در ترکیه به نسبت سیم‌کارت‌های دائمی کمی گران هستند ولی باز هم در مقایسه با سایر کشورها شما هزینه چندانی بابت این مسئله پرداخت نخواهید کرد. به‌طورکلی ترکیه کشوری گران برای گردشگران و حتی ساکنین نیست و افراد می‌توانند به‌سادگی در آنجا یک زندگی مطلوب داشته باشند.

مسئله مهمی که باید در رابطه با استفاده از تلفن همراه در ترکیه بدانید این است که تمامی تلفن‌های خارجی در ترکیه پس از 120 روز از نخستین استفاده در ترکیه از کار می‌افتند. این مسئله به این دلیل رخ می‌دهد که گوشی تلفن همراه شما ثبت یا رجیستری نیست. اگر شما می‌خواهید برای مدت کوتاهی در ترکیه باشید و دیگر قصد بازگشت به ترکیه را ندارید، این مسئله تأثیری در حال شما نخواهد داشت. ولی اگر قصد اقامت بیشتر از چند ماه در ترکیه را دارید یا به این کشور رفت‌وآمد دارید، بهتر است برای ثبت یا رجیستری تلفن همراه خود به اداره مالیاتی مراجعه کنید و با پرداخت هزینه گوشی و شماره خود را ثبت کنید. این مسئله در مورد گوشی تلفنی که از ترکیه می‌خرید صادق نیست و نیازی به ثبت شدن ندارند و از پیش رجیستری شده به فروش می‌روند.

البته ترفندی که وجود دارد این است که در گوشی تلفن‌های دو سیمکارته با جابه‌جایی سیم‌کارت‌ها 120 روز دیگر از تلفن همراه استفاده کرد چون در حقیقت ورودی سیم‌کارت گوشی شما مسدود می‌شود و نه گوشی.
در ترکیه نیز مانند سایر کشورها مناطق خارج از شهر، جاده و دورافتاده، قدرت اینترنت مانند شهرهای بزرگ نیست. اگر قصد سفر به مناطق خارج از شهر و یا کمی دورافتاده‌تر را دارید ترکسل همچنان در پوشش اینترنت سرا سری بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

شما می‌توانید بهترین کیفیت ارائه‌شده از سوی تمامی اپراتورها برای تماس و اینترنت در مناطق دورافتاده را با ترکسل تجربه کنید. ولی اگر قصد ندارید از شهرهای اصلی خارج شوید، ترک تلکام گزینه بهتری برای شماست.

انواع سیم کارت در ترکیه به چه صورت هستند؟

اپراتورهای مختلفی اقدام به ارائه سیم کارت در ترکیه برای مشترکین می‌کنند که هرکدام حسن و عیب مخصوصاً به خود را دارند. در اینجا می‌توانید با اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه آشنا شوید.

ارزان‌ترین روش خرید سیم کارت در ترکیه خرید آنلاین آن است. شما می‌توانید با کمترین هزینه ممکنه سیم‌کارت را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید و حتی زمانی که به ترکیه می‌رسید در فرودگاه و یا در هتل یا منزل خود تحویل بگیرید.

وودافون و ترکسل، تنها یک نوع سیم‌کارت باقابلیت‌های محدود را به گردشگران اختصاص می‌دهند که تنها سی روز اعتباردارند. در مقابل این‌ها ترک تلکام بیشترین تعداد سیم‌کارت باقابلیت‌های متفاوت را برای گردشگران تدارک دیده است. پس اگر در ترکیه تنها یک گردشگرید و عاشق تنوع انتخاب هستید حتماً به سراغ ترک تلکام بروید.

برای خرید سیم‌کارت شما تنها به یک گذرنامه نیاز خواهید داشت. خرید سیم کارت در ترکیه هیچ نیازی به کد ملی و یا طی کردن مراحل قانونی خاصی ندارد و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

بیشتر درباره زندگی در ترکیه

گواهی تبدیل ارز
زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا
زندگی در استانبول بهتره یا تهران
اپلیکیشن تاکسی های دریاییکپی رایت - © 2021 شرکت هفت مهر ترکیه

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 4 نظر

5 4
همه چیز درباره خرید سیم کارت در ترکیه