آزمون SAT

آزمون SAT

در پست های قبلی توضیح دادیم که دانشجویان برای راهیابی به دانشگاه های دولتی ترکیه در مقطع کارشناسی باید در آزمون یوس (برای آشنایی با آزمون یوس در لینک مربوطه کلیک کنید) یا اس ای تی شرکت کنند.

ازمون SAT مخفف عبارت Scholastic Assessment Test میباشد که دانشجویان خواهان تحصیل در دانشگاه های برتر ترکیه و همچنین دانشگاه های معتبر امریکا و اروپا باید نمرات بالا و قابل توجهی کسب کنند.

تمرکز اصلی این ازمون بر روی دانش ادبی زبان انگلیسی است و به چالش کشیدن درک و استدلال داوطلب و هر انچه در دوازده سال تحصیلی کسب کرده است.

این ازمون به زبان انگلیسی که از دروس ریاضی هندسه درک مطلب انشا و نگارش تشکیل شده است .

به طور کلی درجه سختی آزمون SAT نسبت به یوس بیشتر است.

در آزمون یوس داوطلب صرفا بر دانش ریاضی خود تکیه کرده و زبان اهمیتی ندارد اما داوطلب ازمون ست باید از دانش زبان انگلیسی خوبی برخوردار باشد.

علاوه بر کشور ترکیه این ازمون برای پذیرش دانشگاهای امریکایی برخی اروپایی مورد پذیرش قرار میگیرد بسیار حائز اهمیت است و همچنین رزومه خوبی برای داوطلب ایجاد میکند.

علاوه بر امریکا، کانادا ،استرالیا ، نروژ از جمله کشور هایی هستند که ازمون اس ای تی مورد تایید پذیرش خود قرار میدهند و حتی با کسب نمرات بالا هم میتوان بورس های بسیار خوبی از سراسر دانشگاهای معتبر جهانی گرفت.

نکته مهم در رابطه با آزمون SAT این است که دانشگاه های تدریس دروس خود را به صورت زبان انگلیسی ارائه میکنند این آزمون را برگزار میکنند در نتیجه گستره این ازمون نسبت به ازمون یوس کمتر اما دانشگاهای باکیفیتی همچون حاجت تپه بغازچی فنی استانبول و… فقط دروس خود را به صورت زبان انگلیسی ارائه میکنند و حتی با آن میتوان در صورت کسب نمرات بالا در دو مرحله برای دانشگاهای آمریکایی اقدام کرد.

تدریس خصوصی ترکی استانبولی در استانبول

SAT1 & SAT2

آزمون ست شامل دو مرحله است:

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه SAT2 برگزار نمی شود و مدت زمان برگزاری SAT1 حدود ۴ ساعت است که داوطلب باید ظرف مدت ۴ ساعت به تمام سوالات بخش ریاضی و ادبی زبان انگلیسی پاسخ بدهد.

و به طور کلی شامل ۱۵۴ تست است که ۵۲ تست ان مهارت ریدینگ و ۴۴ تست آن رایتینگ و ۵۸ تست دیگر به مهارت و توانایی دانشجو در ریاضیات بستگی دارد.

همانطور که گفتیم تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن زمینه قوی در این آزمون بسیار حائز اهمیت است در صورتی که بخش ریاضیات داوطلب با تسلط بر ریاضیات اول و دوم دبیرستان میتواند نمره این بخش را کسب کند.

هر یک از بخش های این ازمون دارای ۲۰۰-۸۰۰ امتیاز میباشد که برای رشته و دانشگاه های خوب داوطلب باید حدود نمره ی ۱۳۰۰-۱۴۰۰ را کسب کند .

بر خلاف آزمون یوس که زیر نظر سازمان اموزش عالی ترکیه سالی یکبار برگزار میشود آزمون ست ۶ بار در سال در ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر و ژانویه و مارس برگزار میشود و خدمات سنجش تحصیلی این آزمون را سراسر امریکا و اروپا برگزار میکند.

بخش درک مطلب آزمون SAT

تعداد سوالات این بخش به صورت ۵۲ تست که باید بر اساس متن به انها پاسخ داده شود منابع این متن ها و تمرکز انها بر متون کلاسیک امریکا متونی مرتبط با زیست شیمی فیزیک جامعه شناسی روان شناسی و حقوق و اقتصاد میباشد که مدت زمان پاسخگویی سوالات ۶۵ دقیقه میباشد که نمره منفی برای پاسخ های اشتباه لحاظ نمیشود و نمره این بخش ۲۰۰-۸۰۰ میباشد.

بخش ریاضیات آزمونSAT

بخش ریاضیات شامل دو بخش است که در بخش اول تعداد سوالات ۲۰ عدد است و مدت زمان پاسخ گویی  به سوالات این بخش ۲۵ دقیقه میباشد (که البته استفاده از ماشین حساب در مرحله اول مجاز نیست)

در بخش دوم تعداد سوالات ۳۸ عدد است و مدت زمان پاسخ گویی به سوالات ۵۵ دقیقه است(که در این بخش استفاده از ماشین حساب ساده باطری خور مجاز است)

و سوالات هر دو بخش چند گزینه ای میباشد.

در بخش ریاضیات قسمت اعظم سوالات مربوط به مباحث هندسه/ امارو احتمال/ مثلثات/ حل مساله و آنالیز میباشد.

بخش انشا و نگارش آزمون SAT

در این بخش درک مطلب آزمون زبانی مورد بررسی قرار میگیرد و توانایی داوطلب خواندن/ درک کردن/پیدا کردن دام و سوال و اشتباهات و نکات سنجش میشود که در سوالات معمولا داوطلب باید گزینه ی صحیح را از میان گزینه های قید شده انتخاب نماید در این بخش هم نیاز به دانش تخصصی و حل سوالات ریاضی نداریم.

هزینه شرکت در آزمون SAT

برای داوطلبان امریکایی و اروپایی ۴۷/۵۰ دلار است و داوطلبانی که قصد شرکت در بخش انشا این آزمون را دارند در کل ۶۴/۵۰ دلار است اما از آنجایی که ست یک آزمون بین المللی است هزینه ها برای داوطلبین متفاوت است . هزینه ان برای داوطلبین ایرانی ۴۷ دلار است.

نحوه ثبت نام در آزمون SAT

برای ثبت نام در ازمون اس ای تی داوطلبین میتوانند به دو صورت پستی یا اینترنتی اقدام کنند که ثبت نام نیز معمولا به روش اینترنتی انجام میشود اما دسته ای از داوطلبین آزمون SAT ترکیه باید به صورت پستی در این آزمون ثبت نام کنند

۱-داوطلبینی که سن آنها ۱۳ سال و پایین تر است.

۲-دوطلبینی که موفق به بارگزاری اطلاعات و عکس خود در ثبت نام اینترنتی نشدند.

۳-داوطلبینی که هزینه امتحان را به روش نقدی پرداخت کردند نه اینترنتی.

۴-داوطلبینی که سعی در انتخاب حوزه خاصی در محل برگزاری ازمون میباشند.

شما داوطلبان عزیز با نمونه سوالات متعدد و دانستن نحوه برگزاری آزمون و نکات چشمگیر موفقیت در آزمون SAT با انتخاب منابع درست و مطالعه هدفمند صفر تا صد کار را به مشاورین با تجربه ترکیه هلپر در این امر بسپارید.

تا همواره موفقیت و رویای تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه در دستان شما باشد برای کسب اطلاعات لازم و نکات موفقیت در آزمون SAT مشاوران با سابقه و مجرب ترکیه هلپر از صفر تا صد کار درکنار شماست

و ما شما را با مهمترین نکاتی که برای آزمون SAT از جمله منابع زمان بندی نحوه پاسخگویی در آزمون برای رسیدن به موفقیت و پذیرش در دانشگاه دلخواه را همراهی می کنیم .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

بیشتر درباره زندگی در ترکیه

گواهی تبدیل ارز
زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا
زندگی در استانبول بهتره یا تهران
اپلیکیشن تاکسی های دریاییکپی رایت - © 2021 شرکت هفت مهر ترکیه

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 4 نظر

5 4
آزمون SAT