بهترین غذاهای ترکیه

بهترین غذاهای ترکیه

بسیاری از گردشگرانی که به کشور ترکیه سفر میکنند سوال یکسانی در ذهن دارند: بهترین غذاهای ترکیه چیست؟ 

انواع غذاهای ترکیه

در ابتدا باید گفت غذاهای ترکی تنوع بسیاری دارند و همچون ایران به دلیل داشتن تاریخی کهن، تنوع غذایی بسیاری دارند. غذاهای ترکیه در 3 دسته قرار میگیرند:

  1. غذاهایی که در صبحانه سرو میشوند.
  2. غذاهای گوشتی که معمولا به عنوان غذای اصلی سرو میشوند.
  3. دسر ها که معمولا بعد از غذای اصلی یا به عنوان میان وعده سرو میشوند.

Menemen

این غذا بسیار لذیذ است و تقریبا در تمامی رستوران ها در وعده صبحانه سرو میشود. این غذا تشکیل شده است از تخم مرغ، سبزیجات تازه، فلفل دلمه ای خرد شده. البته این غذا در سبک های بسیار متفاوت درست می شود.

Kavurmali Yumurta

 این غذا نیز در وعده صبحانه سرو میشود و به علاقه شخصی یکی از بهترین غذاهای سرو شده ترکی در وعده صبحانه است. این غذا از تخم مرغ و گوشت مخصوص ترکی به نام Kavurma درست می شود که بسیار لذیذ است.

Sucuklu Yumurta

صبحانه ترکی دیگری که بسیار لذیذ است تهیه شده از تخم مرغ و سوسیسی مخصوص کشور ترکیه (100 درصد گوشت به همراه سیر و ادویه) می باشد. این غذا یکی از مقوی ترین و پرطرفدار ترین غذاهای سرو شده در وعده صبحانه است.

بهترین غذاهای اصلی ترکیه

در صورتیکه در وعده شام یا ناهار علاقمند به تجربه غذاهای ترکیه باشید این غذاها را در اول لیست خود قرار دهید:

İskender kebab

یکی از اصلی ترین و پرطرفدارترین غذا برای گردشگرانی که به کشور ترکیه سفر میکنند این غذا است که تشکیل شده از کباب ساطوری شده بروی نان , ماست است. این غذا به همراه کره آب شده سرو میشود. البته این غذا بسیار چرب است و باید در این مورد حتما دقت کنید.

Adana Kebab

کبابی بینهایت لذیذ که معادل کباب کوبیده کشورمان ایران است. این کباب تفاوت هایی با کباب لقمه ما دارد و آن تند بودن به دلیل استفاده از فلفل و همچنین استفاده از سبزیجات تازه در هنگام تهیه این غذا است. این غذا نیز جزو بهترین غذاهای ترکیه است.

Ali Nazik Kebab

این غذا نیز از غذاهای اصلی ترکیه است و در بسیاری از رستوران ها سرو میشود. این غذا تشکیل شده از گوشت (یا بصورت چرخ کرده یا تکه تکه گوسفندی) بروی ماست موسیر یا معمولی به همراه سبزیجات تازه میباشد.

Manti

این غذا به نوعی پاستای مخصوص کشور ترکیه است. این غذا نیز تشکیل شده از راویولی بسته شده که داخل آن با گوشت پر شده است و این مواد غرق در ماست یا کره سرو میشوند. این غذا نیز تقریبا در تمامی رستوران های ترک سرو میشوند.

Kofte

این غذای ترکی یکی از بهترین و پرطرفدارترین غذاها نزد خود مردم ترک است. این غذای ترکی به نام کفته معادل همان کوفته ما است و طعمی شبیه به کباب لقمه ما را میدهد. این غذا نیز در اکثر رستورانها سرو میشود و بسیار لذیذ است.

Doner

کباب ساطوری یا همان کباب چرخان معروف کشور ترکیه. این غذا صد در صد برای شما آشناست چرا که در ایران نیز این غذا طرفدار بسیاری دارد. اما چه بهتر که در کشوری که مهد کباب ترکی است که غذای ترکی را امتحان کرد. البته این غذا در دو نوع پرسی و ساندویچی (معروف به DURUM) سرو میشود.

Pide

ترک ها به دلیل حس وطن پرستی تمام از تمام غذاهای دنیا نسخه وطنی خود را دارند. همچون مانتی که پاستا معروف ترک هاست Pide نیز پیتزا معروف کشور ترکیه است. این غذا از غذاهای اصلی ترکیه به شمار میرود و بسیار لذیذ است. البته باید دقت کنید برخی رستوران ها این غذا را سرو نمیکنند و باید در میان رستوران ها برای پیدا کردن این غذا به دنبال Pideci باشید.

Lahmacun

غذایی بسیار لذیذ، که در واقع نانی بسیار لذیذ است که به شکل های گوناگون و تنوری سرو میشود. این غذا چه بصورت وعده اصلی یا چه به صورت میان وعده سرو میشود و انواع بسیار مختلفی دارد از قبیل نان به همراه گوشت چرخ کرده و ادویه، نان به همراه سبزیجات که تمام این محتویات بعد از آماده شدن در تنور گذاشته میشوند.

دسرهای معروف ترکیه

در میان تمام این میان وعده ها و وعده های اصلی دسر های ترکیه یکی از لذت بخش ترین قسمت غذاهای ترکیه است.

Baklava

باکلوا یا همان باقلوا یکی از دسرهای اصلی ترک ها میباشد. این دسر یکی از شیرین ترین و خوشمزه ترین دسرهای سرو شده در کشور ترکیه است. در برخی رستوران ها این دسر به همراه بستنی نیز سرو میشود.

Baklava در انواع مختلفی سرو میشود از گردویی تا پسته ای متفاوت است.

Lokum

لکوم یا لقمه که دسری است که به مانند کیکی ژله ای مانند است و معمولا به عنوان شیرینی کنار نوشیدنی داغ بعد از غذا سرو می شود. لکوم در واقع قند کنار چای میباشد با وجود اینکه در میان ترک ها طرفدار بسیاری دارد اما در ذائقه ایرانیان خیلی مورد پسند نیست.

KUNEFE

دسری بسیار کهن که تاریخ آن به قرن 10 میلادی باز می گردد البته تاریخ این دسر به اعراب باز میگردد.. این دسر یکی از خوشمزه ترین دسرهای ترکیه است نه بخاطر تاریخ آن بلکه بخاطر طعم شیرین، پنیری بودن و گرم بودن این دسر. این دسر معمولا در تمام رستوران های ترک سرو میشود چرا که در میان مردمان کشور ترکیه بسیار پرطرفدار است.

میان وعده های غذاهای ترکیه

در هر فرهنگی میان وعده یکی از خوشمزه ترین غذا ها را شامل میشود. در غذاهای ترکیه نیز میان وعده تنوع بسیاری دارد.

İmam Bayıldı

پیش غذای معروف ترکی که تشکیل شده از گوجه فرنگی تازه خرد شده به پیاز و سیر خورد شده و کمی سبزیجات تازه میباشد. این پیش غذا در رستوران های ترکی بطور حتم یافت میشود و طمع بسیار لذیذی دارد.

در بعضی موارد به این پیش غذا برنج یا بلغور هم اضافه میشود.

Borek

این غذا جزو غذاهایی است که قابلیت تبدیل به غذایی برای تمامی وعده ها را دارد. این غذا در واقع نوعی نان شیرینی است (مانند دانمارکی) که داخل آن با گوشت، پنیر و یا سبزیجات پر میشود و بسیار از بومی های کشور ترکیه از این غذا برای وعده های سریع ناهار یا صبحانه نیز استفاده میکنند. (نان این غذا شیرین نیست و مزه شیرینی نمیدهد)

Kumpir

غذایی به اصطلاح بمب انرژی که تشکیل شده از سیب زمینی کامل تنوری داخل آن با هر نوع مواد دلخواه پر میشود از قبیل پنیر پیتزا، سوجوک، کالباس، سوسیس و …

برای دوستانی که علاقه به غذاهای خیابانی دارند این غذا بسیار لذت بخش است و سرو آن لحظه ای است.

Dolma

پیش غذایی که در کشور ما نیز وجود دارد و معادل همان دلمه ما است با این تفاوت که در میان غذاهای ترکیه این غذا تنها به عنوان پیش غذا سرو میشود و تشکیل شده از بادمجان یا سبزیجات تازه به همراه ادویه ، گوجه فرنگی و به همراه برنج یا بلغور میباشد.

این غذا به همراه لیمو تازه یکی از بهترین و پرطرفدار ترین پیش غذاهای ترکیه است.

Çiğ köfte

غذایی با تاریخی بسیار قدیمی که تا به حال در سفره غذایی مردمان ترکیه باقی مانده است. تاریخچه این غذا به زمانی میرسد که در گذشته به دلیل نبود وسایل پخت و پز در برخی مواقع برای پخت گوشت آنقدر آنرا ورز می دادند تا گوشت به حالت پخته در می آمده است. در حال حاضر این پیش غذا دیگر با گوشت سرو نمیشود و تشکیل شده از بلغور، پیاز، فلفل، ادویه، رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی تازه که به همراه هم پخته میشوند و در نهایت با دست ورز داده میشوند.

این غذا به همراه کاهو سرو میشود که کاهو را به به دور Çiğ köfte میپیچید و نوش جان میکنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 7 نظر

5 7
بهترین غذاهای ترکیه