بهترین کافه های استانبول که حتما باید به آن‌ها سر بزنید

بهترین کافه های استانبول که حتما باید به آن‌ها سر بزنید

فرهنگ کافه گردی و کافه نشینی چیزی نیست که تنها منحصر به ما ایرانیان باشد. در استانبول نیز می‌توان انواع کافه‌ها برای انواع سلیقه‌ها را پیدا کرد. از کافه‌هایی که در لوکس‌ترین ظروف ممکنه لوکس‌ترین غذاها را سرو می‌کنند گرفته تا کافه‌هایی که چیدمانی شبیه یک منزل قدیمی استانبولی دارند. بعضی کافه‌ها پیشخدمت‌هایی در نهایت ادب و احترام دارند و برخی دیگر با شما شبیه یک دوست چندساله رفتار می‌کنند. برخی حتی بیشتر از اینکه جایی برای صرف غذا و نوشیدنی باشند، محلی هستند برای گرد هم آیی های هنری! در استانبول می‌توانید همه‌ی این‌ها را پیدا کنید و در هفته یا حتی روزانه برای رفع خستگی و دیدار دوستان و نوشیدن چای و قهوه به آن‌ها سر بزنید. در اینجا ما چند تا از بهترین کافه های استانبول برای این منظور را برایتان انتخاب کرده‌ایم و معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید آن‌ها را در بی‌شمار انتخابی که میان کافه‌های استانبول دارید جای دهید.

کافه Ara

کافه آرا در میان اغلب مردم به غذای خوشمزه و سرویس سریع معروف است. هرکسی که از محله تقسیم حتی یک بار هم عبور کرده باشد به سرش زده تا در این کافه خستگی‌ درکند و سفارشی بدهند. حتی هات چاکلت های مکزیکی این کافه در سراسر استانبول معروف است و بی‌دلیل نیست که کافه آرا جزو بهترین کافه های استانبول قرار گرفته است.

این کافه متعلق به عکاس مشهور ترکیه «آرا گولر» است. این عکاس که در گرفتن عکس‌هایی از ترکیه قدیم شهرت جهانی دارد این کافه را با عکس‌هایش تزئین کرده است و محیطی شبیه به موضوع عکس‌هایش پدید آورده است. هرچند که این عکاس در 90 سالگی درگذشت ولی این کافه همچنان به قوت خود باقی است.

حواستان باشد اگر به فکر یک کافه گردی اقتصادی هستید شاید بهتر است زمانی دیگر به این کافه سر بزنید چون نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های این کافه نسبتاً قیمت بالایی دارد. هرچند که لذت سفارش و تماشای عکس‌های بی‌نظیر آرا گولر قیمت ندارد.

ساعت کاری این کافه از 9 صبح تا 11 و نیم شب است.

آدرس: Tomtom, Ara Güler Sk No:2, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

کافه Cuma

اگر می‌خواهید که از شلوغی محله‌ Çukurcuma فرار کنید می‌توانید به کافه کوما سر بزنید. سر زدن به کافه کوما به شما القا می‌کند که انگار به کشوری دیگر سفرکرده‌اید. کافه کوما غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارد و همه این غذاها با مواد اولیه ارگانیک طبخ می‌شوند. این کافه در نزدیکی «موزه بی‌گناهی» و در کنار ردیف مغازه‌های عتیقه‌فروشی واقع شده است. در بالای پله‌های یک ساختمان قدیمی شما می‌توانید این کافه را که قبلاً منزل بوده است پیدا کنید. حتی هنوز هم با توجه به چیدمان شما در این کافه حس خواهید کرد که در خانه‌اید.

صاحب این مغازه خانمی است که از دانشکده هنر فارغ‌التحصیل شده و سال‌ها به‌عنوان آشپز کارکرده است. او می‌گوید زمانی که برای اولین بار این فضا را دید با خود گفت که اینجا باید حتماً تبدیل به یک رستوران شود و پس‌ازآن دست‌ به‌ کار شد. شما می‌توانید انواع و اقسام نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های ترکی را در منوی این کافه پیدا کنید. حتی کوفته‌ی معروف استانبول در این منو پیدا می‌شود و می‌تواند خیالتان از کیفیت مواد اولیه و پخت آن‌ها راحت باشد.

در محله گردی Çukurcuma و پس از یک روز خسته‌کننده قطعاً این کافه که جزو بهترین کافه های استانبول است، حال شما را جا خواهد آورد.

این کافه هرروز از ساعت 9 صبح تا 12 نیمه‌شب آماده استقبال از شماست.

آدرس: Firuzağa Mh., Çukur Cuma Cd. 53/A, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

کافه Dem Karaköy

دِم کاراکوی بهشت چای دوستان جهان است! در این کافه شما می‌توانید نزدیک به 60 مدل چای مختلف را امتحان کنید و از آن‌ها لذت ببرید. درواقع این کافه بهترین محل برای کسانی است که نمی‌توانند صبح خود را بدون چای آغاز کنند یا پس از یک روز خسته‌کننده حتماً باید با چای سرحال بیایند. در این کافه شما چای‌هایی را خواهید نوشید که تا پیش‌ازاین اسمشان هم به گوشتان نخورده بوده است شما حتی در این کافه می‌توانید از طریق بو کردن چای خشک، چای موردنظرتان را انتخاب کنید.

علاوه بر این، دم کاراکوی شما را تنها با چای رها نمی‌کند. شما می‌توانید در کنار چای صبحانه‌ی مرسوم استانبول که همان نان و پنیر و مرباست را میل کنید.

این کافه از 10 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از شماست.

آدرس: Arap Cami Mah. Söğüt Sok. No: 1 Eski Posta Han, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

کافه FilBooks

اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید دومین جایی که پس از آرا باید امتحان کنید، کافه فیلبوک است. از اسم کافه می‌توان فهمید که این کافه پر است از کتاب ولی باید بدانید که آن کتاب‌ها هر کتابی نیستند. آن‌ها کتاب عکاسی‌اند. زمانی که شما از قهوه‌تان لذت می‌برید یا منتظرید سرد شوند می‌توانید این کتاب‌ها را ورق بزنید و از عکس‌ها لذت ببرید. یک بهشت برای هرکسی که به عکاسی علاقه‌مند است. علاوه بر این در این کافه ورکشاپ های عکاسی نیز برگزار می‌شود که با توجه به اینکه صاحب کافه یک استاد عکاسی است، این مسئله ابداً دور از انتظار نیست.

این محل یکی از ساکت‌ترین مناطق کاراکوی است. هر کتابی برای هر سنی حتی کودکان موجود است و همه در این کافه سرگرم مطالعه‌اند. شما حتی می‌توانید کتاب قرض بگیرید یا در نشست‌های کتاب و عکاسی‌ که این کافه برگزار می‌کند شرکت کنید.

این کافه از ساعت 10 صبح تا 10 و نیم شب آماده پذیرایی از شماست.

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Ali Paşa Değirmeni Sk. 1/1, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

کافه Kev

این کافه یکی از محبوب‌ترین کافه‌های محله مدا و بهترین کافه های استانبول است که مردم برای صرف صبحانه، ناهار و شام به آن سر می‌زنند. منوی این کافه انواع و اقسام نوشیدنی‌های سرد و گرم را در خود جای‌داده است. فضای این کافه بسیار آرامش‌بخش، مدرن و زیباست و مشتریانی نه فقط از محله مدا که از سرتاسر استانبول دارد. این کافه تمام مدل‌های چای داغ و چای سرد را سرو می‌کند.

لیمونادهای این کافه خانگی هستند و شما خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های ممکنه را در این کافه پیدا می‌کنید. اگر خواستید برای صبحانه به این کافه سر بزنید فراموش نکنید که حتماً پنکیک‌های آن را امتحان کنید.

تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای خواهد بود که از یاد نخواهید برد. اگر هم قصد خوردن یک غذای کامل را دارید کریسپی مانتی را امتحان کنید. این غذا یک راویولی ترکی است که با گوشت پخته‌شده و با ماست و ادویه سرو می‌شود.

این کافه از 9 صبح تا 12 نیمه‌شب آماده پذیرایی از شماست.

آدرس: Caferağa, Caferağa Mah. Bademaltı Sok., 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

کافه Mums

Mums هم به معنای مادر است و هم در زبان سوئدی به معنای مزه. شما می‌توانید هر دو معنی را برداشت کنید و آن را کافه نسبت بدهید. کافه جوی فرانسوی دارد. شما در این کافه می‌توانید خوشمزه‌ترین مرباهای خانگی را امتحان کنید و حتی در بطری خریداری کنید و به خانه ببرید. مرباهای این محل شبیه یک افسانه در استانبول می‌مانند. علاوه بر این می‌توانید از بوفه‌ی آخر هفته‌های این رستوران لذت ببرید. در کنار این موارد، منوی این رستوران هم بسیار ساده است.

صاحب این کافه 15 سال تجربه کافه‌داری در سوئد را داشته است و حالا در استانبول این تجربه را عرضه می‌کند. سرویس این کافه بسیار سریع است و شما را معطل نمی‌کند. اگر بخواهید می‌توانید ماهی سالمون دودی و چایی‌های معطر این کافه را نیز امتحان کنید.

این کافه از 9 صبح تا 12 شب آماده پذیرایی از شماست.

آدرس:  Kemankeş Karamustafa Paşa, Fransız Gç Sokağı 1/16-17, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

کافه Çorlulu Ali Paşa

اگر نام این کافه را سرچ کنید واژه مدرسه را هم چسبیده به آن پیدا خواهید کرد. درواقع ساختمان این کافه در گذشته مدرسه‌ای بوده که در کنار یک مسجد قرار داشته است. این محل برای دور شدن از شلوغی و هیاهوی شهر بهترین انتخاب است. اگر به دنبال جایی برای قلیان ترکی می‌گردید کورلولو علی پاشا را از دست ندهید. افسانه‌ای که درباره این محل وجود دارد می‌گوید که افرادی که در اینجا با یکدیگر دوست می‌شوند تا ابد دوست می‌مانند.

این کافه همان باغ چای قرن 18 میلادی است و هنوز شب‌ها با فانوس روشن می‌شود.

این کافه از ساعت 8 صبح تا 12 و به گفته‌ای تا دوی نیمه‌شب باز است و از مهمانان استقبال می‌کند. آ

درس: Mollafenari, Yeniçeriler Cd. No:38 D:38, 34120 Fatih/İstanbul, Turkey

بهترین کافه های استانبول که حتما باید به آن‌ها سر بزنید-05

کافه Pierre Loti

این کافه نام خود را از نویسنده معروف فرانسوی و افسر نیروی دریایی ژولین که به مستعار خود را پیر لوتی می‌نامید گرفته است. معروف است که او عاشق استانبول بوده است و سال‌های زیادی از عمرش را در این شهر سپری کرده است و مدام به این تپه‌ها سر می‌زده. حتی گفته می‌شود که منبع الهام رمان آزیاده او طبیعت زیبا و منحصربه‌فردی بوده است که از این تپه‌ها قابل‌دیدن است. علاوه بر این پوشش جذاب و خاص کارکنان این رستوران عامل جاذب دیگری است. شما برای رفتن به این رستوران باید سوار تله‌کابین شوید هرچند پیاده هم می‌توانید از تپه بالا بروید و خود را به کافه برسانید ولی تجربه‌ی تله‌کابین هم نباید بد باشد.

این رستوران محل عشاق استانبول است. لوکیشن بسیاری از فیلم‌های ترکی، سریال‌ها و حتی کلیپ‌های عروسی این کافه است. اغلب مردم در این کافه نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه صرف می‌کنند ولی شما می‌توانید در این محل غذا هم سفارش بدهید.

ساعت کاری این کافه از 8 صبح تا 12 نیمه‌شب است.

آدرس: Eyüp Merkez, İdris Köşkü Cd., 34050 Eyüp/İstanbul, Turkey

کافه Galata Konak

خانواده آکی چندین سال پیش در استانبول به پخت شیرین‌های اصیل ترکی مشغول بودند. اغلب استانبول آن‌ها را به این صفت می‌شناختند تا اینکه در چند سال پیش زمانی که نسل جدید این خانواده روی کارآمدند کافه‌رستورانی به شیرینی‌پزی خانوادگی اضافه شد که شهرتشان را چندین برابر کرد. موقعیت این کافه که جزو بهترین کافه های استانبول است، در نزدیکی برج گالاتا واقع شده و منظره بی‌مانندی دارد.

در واقع شما یک نمای 360 درجه از هر آنچه که در استانبول دیدنی است، از مسجد ایاصوفیه گرفته تا دریا خواهید داشت. این کافه‌ی 200 نفره می‌تواند محل مناسبی برای پناه بردن از شلوغی و رفع خستگی باشد.

تنها یک فنجان قهوه و یک شیرینی خوشمزه کافی است تا همه‌چیز را از خاطر ببرید. آبمیوه‌ها و کوکتل‌های این کافه نیز توصیه‌شده‌اند، علاوه بر این شما می‌توانید در رستوران این کافه غذا میل کنید. انواع غذاهای اروپایی و آمریکایی در این منو پیدا می‌شود.

ساعت کاری این کافه از 8 صبح تا 12 نیمه‌شب است.

آدرس: Bereketzade, Hacı Ali Sk. No:2, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

بیشتر درباره زندگی در ترکیه

گواهی تبدیل ارز
زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا
زندگی در استانبول بهتره یا تهران
اپلیکیشن تاکسی های دریاییکپی رایت - © 2021 شرکت هفت مهر ترکیه

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 4 نظر

5 4
بهترین کافه های استانبول که حتما باید به آن‌ها سر بزنید