تاکسی های اینترنتی در ترکیه

تاکسی های اینترنتی در ترکیه

تاکسی های اینترنتی در ترکیه همچون ایران نیز بسیار پرطرفدار است و چند شرکت بزرگ در این زمینه فعالیت می کنند که در این مقاله با هم به بررسی آن می پردازیم. درصورت تمایل به بررسی قوانین خرید و فروش ماشین (اتومبیل) می توانید از این مقاله استفاده کنید.

شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی

در ترکیه چند شرکت بزرگ اقدام به ارایه خدمات تاکسی اینترنتی می کنند که در اینجا آنها را نام میبریم:

  1. بیتاکسی (BITAKSI)
  2. آی تاکسی (ITAKSI)
  3. اوبر (UBER)
  4. گت ترنسفر (GET TRANSFER)

نکته: البته در استان های مختلف این شرکت ها ممکن است حضور نداشته باشند یا شرکت های دیگری حضور داشته باشند ما در این مقاله مرجع را استان استانبول و آنکارا و کلا استان های بزرگ را مد نظر قرار دادیم.

تاکسی های اینترنتی در ترکیه

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی BITAKSI

اپلیکیشن بیتاکسی از قدیمیترین ها در حوزه فعالیت تاکسی های اینترنتی است. این شرکت در این حوزه بسیار قوی ظاهر شده است و در تمامی استان های تقریبا به صورت کامل فعالیت دارد. این شرکت 3 نوع مدل تاکسی در اختیار مشتریان خود قرار میدهد که به ترتیب از بالا به پایین قیمت آن اضافه میشود:

  1. تاکسی زرد (اکونومیک)
  2. تاکسی آبی (لوکس)
  3. ون (تعداد نفرات بالا)
تاکسی های اینترنتی در ترکیه
تاکسی های اینترنتی در ترکیه

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ITAKSI

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ITAKSI از رقبای اصلی بیتاکسی در ترکیه است اما بزرگترین اشکال آن خدمات ندادن در تمامی استان های کشور ترکیه است.

البته در استان های بزرگ و توریستی خدمات خوبی ارائه می دهد و قیمت آن کمی از بیتاکسی ارزان تر است. این شرکت 4 نوع مدل تاکسی در اختیار مشتریان خود قرار میدهد که به ترتیب از بالا به پایین قیمت آن اضافه میشود:

  1. تاکسی زرد (اکونومیک)
  2. تاکسی آبی (نیمه لوکس)
  3. تاکسی لوکس (لوکس)
  4. ون (تعداد نفرات بالا)

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی UBER

اپلیکیشن اوبر که در ابتدای کار در آمریکا شروع به کار به ترکیه رسید این اپلیکیشن اینترنتی متاسفانه به دلیل تخلفاتی که انجام داد و مشکلاتی که پیش آمد مجوز فعالیتش باطل شده است.

این اپلیکیشن البته با وجود تمام مشکلات و باطل شدن مجوزش هنوز به فعالیت ادامه میدهد پس باید در نظر داشته باشید که حتما از استفاده از این اپلیکیشن خودداری کنید.

این اپلیکیشن قیمت نسبتا پایین تری نسبت به سایر تاکسی های اینترنتی دارد برای همین ممکن است وسوسه انگیز باشد اما در نظر داشته باشید در صورت برخورد پلیس با شما، شما را جریمه میکنند.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی GET TRANSFER

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی بسیار تازه به ترکیه رسیده است و یک تاکسی اینترنتی بین المللی است.

این تاکسی اینترنتی برای اولین بار در دنیا اقدام به ارائه تاکسی هوایی کرده است که البته قیمت آن بسیار بالا است ولی تجربه بسیار لذت بخشی است. این شرکت 9 نوع مدل تاکسی در اختیار مشتریان خود قرار میدهد که به ترتیب از بالا به پایین قیمت آن اضافه میشود:

  1. تاکسی اکونومیک
  2. تاکسی پریمیوم
  3. تاکسی بیزینس
  4. تاکسی لاکچری
  5. تاکسی شاسی بلند یا SUV
  6. تاکسی ون
  7. تاکسی مینی بوس
  8. تاکسی اتوبوس
  9. تاکسی هوایی یا هلیکوپتر

نکته: این شرکت ماشین های متفاوتی با ماشین های تاکسی سطح شهر دارد و رنگ زرد یا آبی نیستند بلکه بصورت ماشین های شخصی که آرم شرکت GET TRANSFER بروی در ها ثبت شده هستند. در واقع این شرکت معادل شرکت کرایه ماشین با راننده است که قیمت آن در سطح قیمتی سایر تاکسی های اینترنتی است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 15 نظر

5 15
تاکسی های اینترنتی در ترکیه