زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا

زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا

جواب دادن به این سوال که زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا اصلا کار ساده‌ای نیست و در واقع می‌توان گفت شاید امکان پذیر نباشد. دلیل آن هم این است که این موضوع کاملا بستگی به نظر افراد و شرایط زندگی آن‌ها دارد و چیزی نیست که پاسخ آن برای همه یکسان باشد.

توجه: ما در این محتوا سعی کردیم کاربردی ترین و جدید ترین اطلاعات مربوط به تفاوت ها و شباهت های استانبول و آنتالیا را برای شما عزیزان بنویسیم. هر کجا که نیاز به راهنمایی داشتید با شماره 00905396753596 در واتساپ به صورت رایگان تماس بگیرید.

در ادامه سعی کردیم این دو شهر را از منظر های مختلفی با یکدیگر مقایسه کنیم. امیدوارم براتون مفید باشد.

اگر قصد زندگی در ترکیه را دارید و میخواهید از طریق خرید خانه در استانبول شهروندی ترکیه را دریافت کنید و در این کشور سرمایه گذاری کنید. بر روی لینک آن کلیک کنید.

زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا از نظر جمعیت و مساحت

بر طبق آمار سایت Comparecities.org جمعیت استانبول تا سال 2013 چیزی بیشتر از 14 میلیون نفر با مساحت 5 هزار متر مربع بوده است.

این در حالی است که جمعیت آنتالیا کمی بیشتر از یک میلیون نفر و با مساحت 1500 کیلو‌متر مربع بوده.

موضوع جمعیت و نسبت آن با مساحت موجود از جهات مختلف می تواند مهم باشد.

جمعیت بیشتر را می‌توان به فرصت های بیشتر معنی کرد

اگر شرایط محیطی مساعد باشد. از آنجایی که هم استانبول و هم آنتالیا از شهرهای توریستی و شناخته شده ترکیه هستند می‌توان جمعیت بیشتر را مساوی‌ با فرصت شغلی بیشتر دانست.

در واقع شاید بتوان اینگونه گفت که استانبول برای کار بهتر از آنتالیا است. البته این حرف خیلی کلی است و قطعا برای تمام افراد با شرایط های مختلف درست نیست.

اما به صورت کلی منطق حکم می‌کند موقعیت شغلی بیشتری در استانبول در انتظارتان باشد.

تراکم جمعیت 

تراکم جمعیت اما داستان دیگری دارد. تراکم جمعیت در استانبول حداقل 2 برابر آنتالیا است . این بدین معناست که به ازای هر نفر در آنتالیا فضای بیشتری برای زندگی وجود دارد.

زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا از نظر آب و هوا

آیا از زندگی در آب و هوای بد خسته شده اید؟ ممکن است در جایی بمانید که مدام در حال باریدن است یا به طور مداوم گرم است. با این حال، لازم نیست اینگونه باشد. خرید ملک در ترکیه ممکن است به رنج شما از آب و هوای بد پایان دهد. استانبول و آنتالیا دو شهری است که هر دو آب و هوای خوبی دارند و ما در زیر اندکی درباره‌ی هر کدام می‌نویسیم.

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا مکانی برای گذراندن یک تابستان شگفت انگیز است و در زمستان کاملاً گرم است. آنتالیا با گزینه‌های تفریحی فراوان، شهری است که همه چیز از مکان‌های تاریخی گرفته تا جاذبه‌ها و سواحل خیره‌کننده دارد. شما در حالی که احساس زندگی در کلان شهر را دارید، زندگی وسیعی خواهید داشت. موزه، تئاتر، کتابخانه، امکانات ورزشی کم نخواهید داشت. هر آنچه نیاز دارید در شهر موجود است.

آب و هوای استانبول

شما در تمام طول سال شاهد هر چهار فصل در استانبول خواهید بود. البته لازم به ذکر است که بعضی از زمستان های کمی سرد می‌شود، با این حال، هوا خوب است و در تابستان خیلی گرم نمی شود. استانبول شهری است که اروپا را به آسیا وصل می کند و یک کلان شهر بزرگ با 16 میلیون نفر جمعیت است. هر چیزی که می خواهید داشته باشید را دارد: زندگی شبانه پر جنب و جوش، گزینه های خرید فراوان، مدارس عالی محلی و بین المللی، و البته جاذبه ها.

به نظر ما استانبول شهر خوش آب و هوا تری نسبت به آنتالیا است.

بررسی قدرت اقتصادی استانبول و آنتالیا

استانبول یک مرکز اقتصادی و مسئول 30 درصد تولیدات صنعتی ترکیه است. ضرب المثلی در ترکی وجود دارد که می گوید: «İstanbul’un taşı toprağı altındır» به معنای واقعی کلمه «حتی سنگ و خاک استانبول هم طلاست». شرکت ها و کارخانه های زیادی در استانبول در بخش هایی مانند مالی، نساجی، شیشه، فرآوری آرد و خودرو فعالیت می کنند. گردشگری همچنین به دلیل تاریخچه آن منبع درآمد مهمی برای این شهر است.

آنتالیا دارای یک سیستم اقتصادی منحصربه‌فرد است که در آن گردشگری، تجارت و کشاورزی بخش‌های غالب هستند، البته صنعت آن اخیراً پیشرفت کرده است. جو دوسر، پنبه، کنجد، پیاز، بادام زمینی، گوجه فرنگی، فلفل، لوبیا، بادمجان، خیار، خربزه، هندوانه، موز، لیمو، گریپ فروت، زیتون، سیب، هلو، انگور و پرتقال به طور گسترده در آنتالیا کشت می شود. این کالاها در مساحت 35 هزار هکتار رشد می کنند. 

مقایسه فرهنگی آنتالیا و استانبول

همه چیز در استانبول بوی زندگی می‌دهد. هزاران رویداد فرهنگی مانند نمایش‌های تئاتر، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌ها تقریباً هر روز به نمایش گذاشته می‌شوند. ده ها موزه و مکان تاریخی که ارزش دیدن را دارند در استانبول وجود دارند. رویدادهای بین المللی نیز اغلب در استانبول برگزار می شود. بنابراین تقریبا غیر ممکن است که در این شهر بزرگ کاری جالب برای انجام پیدا نکنید.

در مقایسه با استانبول، آنتالیا شهر آرام‌تری است. این شهر در کنار پیشینه تاریخی، دارای میراث فرهنگی قوی نیز می باشد. فرهنگ این شهر آمیخته با رومی ها، یونانی ها و سایر سلسله ها و امپراتوری های قبلی است که بر این سرزمین حاکم بوده اند. در طول سال جشنواره هایی برای ترویج فرهنگ شهر برگزار می شود.

جشنواره گل برفی یکی از جشنواره های برجسته ای است که در این شهر برگزار می شود، این جشنواره در فروردین ماه برگزار می شود. جشنواره انار در ماه اکتبر برگزار می شود.

زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا از نظر دانشگاه و تحصیل

استانبول

استانبول یکی از بهترین‌ ایالت‌هایی است که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های آموزشی فوق‌العاده بوده و از نظر فراهم ساخت زیرساخت های آموزشی و وجود مزیت‌های متعدد در آن، ترجیح‌ترین شهر برای دانشجویان خارجی است. شامل:

  • زیرساخت های قوی مراکز آموزشی استانبول که در آن کتابخانه هایی با هزاران کتاب در زمینه های مختلف وجود دارد، مراکز علمی که درهای خود را به روی دانشجویان باز می کنند، آزمایشگاه های علمی مجهز به بهترین فناوری ها و سالن های بزرگی که در دانشگاه ها موجود است.
  • کادر آموزشی در سطح جهانی در دانشگاه های مختلف استانبول.
  • تکیه بر زبان انگلیسی در بسیاری از رشته ها و زبان عربی به میزان کمتری نسبت به همتای خود در بسیاری از دانشگاه های استانبول.
  • تعدد و تنوع فرصت های شغلی در بسیاری از رشته ها، برای دانشجویانی که می خواهند در کنار تحصیل کار کنند و یا برای دانشجویانی که می خواهند در حین تحصیل تجربه عملی کسب کنند.
  • دسترسی آسان به دانشگاه ها به لطف در دسترس بودن شبکه حمل و نقل به خوبی توسعه یافته، مانند مترو، متروبوس و بزرگراه ها.
  • گواهی های فارغ التحصیلی که توسط دانشگاه های استانبول اعطا می شود در تمام کشورهای دنیا معتبر است.
  • تعداد زیادی دانشگاه دولتی و خصوصی در استانبول که تقریباً 57 دانشگاه در استانبول وجود دارد که 13 دانشگاه دولتی و 44 دانشگاه خصوصی هستند.
  • دانشگاه هایی مانند دانشگاه استانبول، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه بوغازیچی، دانشگاه کوچ و دانشگاه سابانچی به عنوان معتبرترین دانشگاه های موجود در این شهر برجسته هستند و در رتبه بندی دانشگاه های جهان پیشرفته ترین هستند.

آنتالیا

آنتالیا از نظر شهرهای مورد علاقه دانشجویان ، به پای استانبول نمی‌رسد. اکثر دانشجویان از تحصیل در دانشگاه آنتالیا احساس رضایت کامل دارند.

دانشگاه آکد نیز که یکی از معروف ترین دانشگاه های ترکیه است، چشم اندازی جذاب از دریای مدیترانه در قلب آنتالیا دارد. علاوه بر این، آنتالیا یکی از شهرهای مورد علاقه دانشجویانی است که بورسیه اراسموس دریافت می کنند.

فرم دریافت مشاوره

جهت دریافت مشاوره کافیست فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم

4 + 2 = ?

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 3 نظر

5 3
زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا