فرم راندوو برای اقامت ترکیه چیست؟

فرم راندوو برای اقامت ترکیه چیست؟

امکان ندارد که قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشید و کلمه راندوو به گوشتان نخورده باشد. در حقیقت راندوو یکی از پرکاربردترین لغات در اصطلاحات مربوط به مهاجرت است. هرچند کاربردهای این کلمه تنها محدود به مهاجرت نیست و به هرگونه نوبت ملاقات در ترکیه «راندوو» گفته می‌شود. ولی این لغت در این محل خاص به نوبتی که شما در سایت اداره مهاجرت دریافت می‌کنید گفته می‌شود که همراه با پر کردن یک فرم برای درخواست اقامت و تحویل مدارک است. برای آشنایی بیشتر با راندوو و نحوه درست پر کردن فرم راندوو می‌توانید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

فرم راندوو چیست؟

قبل از هرچیز، راندوو یکی از پرکاربردترین لغاتی است که در امور اداری مربوط به مهاجرت از دهان این‌وآن می‌توان شنید. در کل راندوو به معنای قرار ملاقات است و در ترکیه برای تمامی نوبت‌ها مانند نوبت بانک، اداره نفوس، شهرداری و… استفاده می‌شود. به هر نوبت‌گیری در زبان ترکی راندوو گفته می‌شود. ولی زمانی که در امور مهاجرتی نام راندوو به وسط می‌آید ذهن‌ها بیشتر سمت یک مسئله می‌رود و آن هم گرفتن نوبت و وقت ملاقات برای اداره مهاجرت است.

راندوو اقامت یا همان نوبتی که شخص برای ملاقات با افسر اداره مهاجرت می‌گیرد، به این دلیل است که فرد متقاضی مهاجرت و اقامت در ترکیه بتواند مدارک موردنیاز برای دریافت حق اقامت در این کشور را به اداره مهاجرت تسلیم کند تا درمورد او، وضعیت و درخواستش تصمیم گرفته شود. در اینجا راندوو به تعیین روز و ساعت ملاقات برای ارائه مدارک موردنیاز اطلاق می‌شود که برای انجام فرآیند باید فرم راندوو پر شود.

برای دریافت این نوبت شما باید در سایت اداره مهاجرت ترکیه فرم راندوو را پر کنید. پر کردن فرم راندوو یکی از قدم‌های مهم و حیاتی برای دریافت اقامت ترکیه است تا حدی که تنها تعدادی از مهاجرین آن را خودشان به‌تنهایی انجام می‌دهند و سایرین آن را به مشاورین و شرکت‌های مهاجرت می‌سپارند. توجه داشته باشید که صحت اطلاعات این فرم بسیار مهم است پس در ورود اطلاعات آن نهایت دقت را داشته باشید.

نکاتی که باید درباره راندوو اقامت در ترکیه بدانید:

• روزی که برای شما از سوی سایت اداره مهاجرت تعیین می‌شود به‌هیچ‌عنوان قابل‌تغییر نیست.
• شما تنها 3 ماه فرصت دارید بدون داشتن مجوز اقامت در ترکیه بمانید پس باید تا پیش از تمام شدن این مدت برای فرم راندوو اقدام کنید.
• اگر دچار مشکل حادی شدید می‌توانید راندوو را تا روز پیش از آن باطل کنید و برای دریافت مجدد آن اقدام کنید.
• اگر می‌خواهید پر کردن فرم راندوو را به دیگران بسپارید، آن را به مؤسسات معتبر بسپارید تا خیالتان از بابت دقت عمل آن‌ها راحت باشد. هرگونه اهمال یا اشتباه ممکن است شما را در دردسرهای بزرگی انداخته و اقامت شما را دچار مشکلات جدی‌ای کند.

• سایت اداره مهاجرت گاهی دچار مشکل می‌شود. در این اوقات صبور باشید و به خاطر خطاهای احتمالی سایت به‌هیچ‌عنوان کارتان را به‌ روزهای آخر نیندازید تا دچار مشکل نشوید.

• حتی اگر فرم خود را برای پر شدن به مؤسسات می‌دهید حتماً یادآوری کنید که شماره تلفن و ایمیل خودتان را وارد کنند، زیرا این دو برای دسترسی به اطلاعات راندوو الزامی هستند و اگر به ایمیل و شماره تلفن دسترسی نداشته باشید در واقع به نوبت خودتان دسترسی ندارید.

  • هر عضوی از خانواده به یک راندوو جدا نیازمند است. هیچ فرزندی حتی یک نوزاد از این قاعده مستثنا نیست.
  • روز راندوو روز مصاحبه نیست. نهایت سؤالی که ممکن است از شما پرسیده شود یک یا دو سؤال است. راندوو بیشتر برای تشکیل پرونده و دریافت مدارک شماست که معمولاً پس از 90 روز به درخواست شما پاسخ می‌دهد. اگر جواب شما تا 90 روز دریافت نشد از روی رسیدی که دریافت کردید می‌توانید وضعیت خود را پیگیری کنید.
  • نقصی پرونده به شما ابلاغ خواهد شد و شما باید طی یک ماه مدارک خود را کامل کنید.
  • در روز راندوو کسی به‌جز فردی که نوبت دارد نمی‌تواند وارد اتاق تحویل مدارک بشود. مگر اینکه سن فرد بسیار کم باشد و یا دچار مشکل باشد.
  • برای روز راندوو شیک و معقول و مرتب و تمیز لباس بپوشید تا بتوانید در ذهن مأمورین مهاجرت خوب جلوه کنید. همیشه اولین برخورد مهم است.
  • از شماره تلفن 157 می‌توانید برای کسب اطلاع از روند پرونده‌تان پس از راندوو با شماره رسیدی که دارید مطلع شوید.
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

بیشتر درباره زندگی در ترکیه

گواهی تبدیل ارز
زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا
زندگی در استانبول بهتره یا تهران
اپلیکیشن تاکسی های دریاییکپی رایت - © 2021 شرکت هفت مهر ترکیه

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 2 نظر

5 2
فرم راندوو برای اقامت ترکیه چیست؟