معایب خرید ملک در ترکیه و کلاهبرداری های رایجی که رخ می‌دهد

معایب خرید ملک در ترکیه
معایب خرید ملک در ترکیه

معایب خرید ملک در ترکیه زمانی به وجود می‌آید که ما سرمایه و آینده‌ی خود را بدون هیچ تحقیق یا اعتبار‌سنجی خاصی به دست افرادی می‌سپاریم که یا به دلیل ناآگاهی و یا با مقاصد منفی و به قصد کلاهبرداری خرید ملک در ترکیه ما را فریب می‌دهند.

مسئله خرید ملک هم می‌تواند خیلی شیرین باشد و هم بسیار تلخ. و زمانی که این مسئله در خارج از کشور اتفاق می‌افتد بر پیچیدگی ها و حواشی آن افزوده می‌شود.

شما حتی اگر بخواهید در یکی از شهرهای ایران (حتی شهر خودتان) خانه‌ای بخرید هم باز باید همه جوانب آن را در نظر بگیرید و بیگدار به آب نزنید.

بالاخره هرچیزی هم که باشد پای پول بسیار زیادی وسط است و هرجایی که پولی تجمع کرده‌باشد خطر در کمین است.

در ادامه‌ی این محتوا می پردازیم به مواردی می‌پردازیم که شما باید در برخورد با کلاهبرداران حواستان به آن‌ها باشد.

کلاهبرداری خرید ملک در ترکیه

اولین موردی که شما باید به آن توجه کنید مسیری است که می‌خواهید از طریق آن در ترکیه خانه بخرید.

و کلا هم سعی کنید همیشه واقع‌بین باشید. اگر می‌شنوید که ترکیه تنها در ازای یک مبلغ معین اقامت ترکیه را به شما می‌دهد و پول شما یک دهم این پول هم نیست، لطفا خودتان را گول نزنید و نگذارید افراد سودجو هم پولی که دارید هم از چنگتان در بیاورند.

مسیر هایی که شما می‌توانید از طریق آن‌ها در ترکیه صاحب خانه شوید:

  1. خودتان اقدام کنید
  2. از فامیلی که در ترکیه دارید بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد
  3. از مشاورانی که اعتبار آن‌ها مشخص نیست یا بسیار تازه‌کار هستند کمک بگیرید.
  4. با تحقیق و بررسی بهترین شرکت های فعال در حوزه خرید ملک در ترکیه را پیدا کنید و سعی کنید از این طریق نسبت به خرید خانه اقدام کنید.

در خصوص مورد اول و دوم فقط بیان این نکته کفایت می‌کند:

اگر کار و تخصص شما یا فامیلتان خرید ملک در ترکیه نیست لطفا این کار را انجام ندهید چرا که حتی اگر بتوانید ملکی در ترکیه بخرید احتمال آن‌که هزینه‌های بیشتر مالی و زمانی صرف کرده‌باشید بسیار زیاد است.

در نظر داشته باشید که مثلا شرکتی مانند شرکت هفت مهر به واسطه‌ی اعتبار و دانش و آگاهی ای که در این زمینه دارد می‌تواند بهترین موارد را برای شما پیدا کند و از طرفی این مزیت بزرگ را نیز دارد که از شما پولی بابت معامله‌ی خانه نمی‌گیرد و طرف حساب آن شرکت یا فردی است که خانه را از آن می‌خرید.

در خصوص مورد سوم هم که نیاز به توضیح نیست که چقدر کار اشتباه و غیر حرفه‌ای است و می‌تواند سرمایه و زندگی شما را نابود کند.

حواستان به شبکه های اجتماعی باشد تا دچار معایب خرید ملک در ترکیه نشوید

شاید 10 سال پیش که ما تازه کارمان را شروع کرده بودیم اینقدر راحت نبود که هرکسی ادعای تخصص خرید خانه در ترکیه داشته‌باشد و این ادعا با هزینه‌ای اندک به گوش هزاران نفر برساند.

اما امروزه با ظهور شبکه‌های اجتماعی کار برای همه آسان‌تر از قبل شده‌است.

کافیست پیجی در اینستاگرام داشته باشید و با 50 میلیون هزینه به راحتی پیچ خود را پر کنید از فالوور هایی که قرار است به حرف های شما اعتماد کنند و سرمایه‌ی خود را در اختیار شما قرار دهند.

اینجاست که شما به عنوان مخاطب باید آگاه باشید و به نشانه‌های حقیقی بودن و متخصص بودن هر شخص یا شرکت بیشتر توحه کنید.

شرکت هفت مهر با تجربه‌ی 10 ساله ی خود و داشتن تمامی مدارک و مجوز های لازم از کشور ترکیه می‌تواند یکی از منابع قابل اطمینان برای شما عزیزان باشد.

(متاسفانه به دلیل وجود سودجویان و کلاهبردارانی که در سال های اخیر به وجود آمده اند، نمی‌توانیم مدارک شرکت را داخل سایت قرار دهیم که در معرض دید شما دوستان باشد. ولی در صورتی که تمایل دارید از صحت اعتبار ما مطمئن شوید، می‌توانید از طریق راه‌های مختلف ارتباطی درج شده در سایت به ما پیام دهید تا ما در خدمتتان باشیم.)

ضرر ملکی ایرانیان در ترکیه از معایب خرید ملک در ترکیه

تصورش را بکنید که تمام پول و سرمایه خود را جمع کرده‌اید تا با آن بتوانید خانه‌ای در ترکیه بخرید و به آن مهاجرت کنید.

کارها هم همگی خوب پیش می‌روند ولی دست آخر متوجه می‌شوید منطقه‌ای که در آن خانه گرفته‌اید واجد شرایط برای دریافت اقامت ترکیه نیست!

چه حالی به شما دست می‌دهد؟

شاید دنیا بر سرتان خراب شود و تماما آن شخصی را مقصر بدانید که برای شما خانه را گرفته‌است. (البته اگر آن نفر خودتان نبوده باشید.)

یکی از مواردی که متاسفانه زیاد دیده می‌شود این است که افرادی که کار خود را بلد نیستند نمی‌دانند که هر جایی در ترکیه مناسب خرید ملک نیست و اگر در آن‌ مکان ملکی بخرید نمی‌توانید اقامت ترکیه را از آن طریق دریافت کنید.

توجه داشته باشید که این مهم نیست که سند به نام شما باشد یا نه در هر صورت نمی‌توانید در آن مناطق ملکی بخرید. در این خصوص می‌توانید با ما تماس بگیرید و از کارشناسان ما اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

خرید ملک با قیمت های بسیار پایین

هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست. در طول این سال ها بسیار دیده ایم که افراد با وعده های غیر واقعی فریب می خورند و پول خود را به دست کسانی می‌سپارند که جز آسیب زدن به آن ها و پول درآوردن به هر قیمتی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

داستان اعلب این افراد نیز یکسان است.

یکی از این داستان ها این است که خانه ای را برای شما می‌خرند که دارای بدهی از یک شرکت خصوصی یا دولتی است و یا اینکه سند آن مشکل دارد و شما باید آن مبلغی که در ابتدا هزینه نکرده اید را در این جا هزینه کنید.

از این قبیل داستان ها زیاد دیده ایم و معتقدیم که اگر فردی که از معایت خرید ملک در ترکیه می‌ترسد باید خودش آگاه باشد و با شرکت های معتبری کار خود را پیش ببرد.

عدم حضور مترجم رسمی 

خیلی فرق می‌کند که یک مترجم عادی برای ترجمه ی متن قرارداد خرید خانه بیاید و یا اینکه یک مترجم رسمی اداره دادگستری برای ترجمه ی شما حاضر باشد.

بر طبق قوانین دولت ترکیه باید برای انتقال سند مترجم رسمی اداره دادگستری ترکیه باید حضور داشته باشد.

مزیت حضور این مترجم این است که پای قرارداد شما را به عنوان مترجم رسمی امضا می‌کند و مسئولیت اطلاعات منتقل شده را بر عهده می‌گیرد.

شرکت هفت مهر این توانایی را دارد که در تمامی مراحل خرید ملک این مترجم رسمی را به همراه خود بیاورد تا هیچ کجا خللی در فرآیندها به وجود نیاید.

معایب خرید ملک در ترکیه بعد از انتقال سند

بحث دیگری که در اینجا مطرح می‌شود مراحل بعد از انتقال سند است.

بعضی از شرکت ها یا افرادی که کار خرید ملک را برای شما انجام می‌دهند بعد از اتمام مراحل انتقال سند شما را رها می‌کنند به امان خدا.

اما داستان فرا تر از این حرف هاست.مانند:

  • ثبت سند در ادارات مربوطه به نام فرد مانند:
    • شهرداری
    • اداره دارایی
  • انجام امور انشعابات
  • و …

از پرداخت های بدون رسید خودداری کنید

برای انتقال پول نیاز به هیج واسطه ای نیست.

نیازی نیست پول شما در ابتدا به حساب شخص دیگری در ترکیه ریخته شود و سپس اتفاق دیگری بیافتد.

لطفا و خواهشا از پرداخت های بدون رسید جدا خودداری کنید.

سودجویان زیادی وجود دارند که پول شما را می گیرند و هیچ‌گاه به شما پس نمی‌دهند.

شرکت هفت مهر برای مشتریان خود در بانک های دولتی ترکیه حسابی باز می‌کند و پول شما از همان ابتدا به این حساب واریز می شود و شما نگرانی ای بابت انتقال پولتان نخواهید داشت.

 

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 8 نظر

5 8
معایب خرید ملک در ترکیه و کلاهبرداری های رایجی که رخ می‌دهد
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *