منطقه بی اوغلو

درباره منطقه بی اوغلو

منطقه بی اوغلو یکی مناطق اصلی و قدیمی استانبول اروپایی محسوب می شود، این مرکز توریستی و تجاری در کنار شاخ طلایی قرار گرفته و از سمت شمال به شیشلی، از شمال غربی کایتانه، از مشرق به دریای مارمارا و منطقه بشیکتاش متصل است.

منطقه بی اغلو یکی ازمراکز تجاری و توریستی استانبول اروپایی است که محله تاکسیم و خیابان استقلال از مهمترین مراکز گردشگری و توریستی منطقه بی اغلو محسوب می شود.
منطقه بی اوغلو

محله تاکسیم Taksım در بی اغلو استانبول اروپایی

منطقه بی اوغلو

محله تاکسیم  در استانبول اروپایی و مجاورت محله بشیکتاش و شیشلی قرار دارد. کلمه تاکسیم به معنی تقسیم است و در سال 1732-1733 زمان حکومت محمود اول به این نام مشهور شد و دلیل نامگذاری این منطقه به تاکسیم این بود که آب از نواحی شمال شهر به این قسمت می آمد و ازاین قسمت به سایربخش های شهر توزیع می شد.

محله تاکسیم  با داشتن فضای زنده و پرانرژی در خیابان استقلال و میدان تاکسیم، مراکز تفریحی، گالری های هنری، تراموای معروف نوستالوژیک، بناهای تاریخی (کلیسا، مسجد، ..) یکی از مهمترین مراکز توریستی استانبول اروپایی محسوب می شود.

در این محله بناهای تاریخی و مراکز مختلف هنری، فرهنگی، .. موجود است و سبب می شود جمعیت زیادی از توریست وافراد بومی روزانه در آن تردد کنند.

مجسمه یادبود جمهوری در میدان تاکسیم استانبول اروپایی Cumhuriyet Anıtı

بنای یادبود جمهوری برای اولین بارمصطفی کمال آتاتورک و تاسیس نظام جدید را به مردم معرفی کرد.

اولین چیزی که با رسیدن به میدان تاکسیم نظر گردشگران را جلب می کند میدان تاکسیم با مجسمه ای  که در مرکز میدان تاکسیم نصب شده است می باشد و آن مجسمه یادبود جمهوریت است که توسط مجسمه ساز ایتالیایی به نام پیترو کانونیکا در سال 1928 در مدت حدود 2.5 سال، با وزن 84 تن از سنگ و برنز ساخته شد و از رم به استانبول آورده شد.

ایستگاه مترو تاکسیم درمجاورت میدان تاکسیم قرار گرفته است که مرکز حمل و نقل عمومی است و می توانید با تهیه استانبول کارت از طریق مترو، اتوبوس، تراموا،..در نواحی مختلف استانبول آسیایی واروپایی با هزینه پایین تردد نمایید.

اگر از خرید لذت می برید خیابان استقلال محل مناسبی برای پیاده روی، خرید کردن و بازدید از مراکز تاریخی و تفریحی منطقه تاکسیم است.

محله تاکسیم و خیابان استقلال با هتل های لوکس، هتل آپارتمان ها، بناهای تاریخی، کافه و رستورانهای متنوع، فروشگاههای زنجیره ای، … محله ای توریستی با شب های زنده و انواع تفریحات شبانه است که برای اکثر گردشگران جذابیت خاصی دارد.

در محله تاکسیم و خیابان استقلال مراکز مختلف تفریحی، گردشی دیده می شود و می توانید ساعتها در این محله قدم بزنید  و از محیط زنده خیابان استقلال لذت ببرید و از مغازه های متنوع آن شامل برندهای زنجیره ای (مانند زارا، منگو، ال سی وایکیکی ،برندهای آرایشی مختلف مثل مک، کلینیک، شعبه صفورا،…) و مغازه های فروش اجناس ارزان قیمت بازدید و خرید کنید.

بعد از بازار بزرگ، تاکسیم یکی از بهترین مکان های استانبول برای خرید سوغاتی است و می توانید مغازه هایی از هر مارک لباس، کتاب، جواهرات و صنایع دستی و شیرینی و باقلواهای ترکی و …تهیه نمایید.

بعد از گشت و گذار در منطقه میدان تقسیم، می توانید با استراحت و میل کردن غذا در رستورانهای مختلف این منطقه خستگی در کنید، تنوعی بالا از رستورانهای سنتی ترکی و مدرن، بارها و فست فودهای زنجیره ای بین المللی ،… در قستهای مختلف خیابان استقلال دیده می شود.

همچنین می توانید غذاها و خوراکی های خیابانی را امتحان کنید مانند همبرگر خیس (همبرگر تهیه شده با سس گوجه فرنگی مخصوص با سبزیجات) و دونر döner (ساندویچ با گوشت گاو یا مرغ)، ذرت تهیه شده با سس و کره، کستانه (بلوط تفت داده شده) ، میدیه دولما (دلمه صدف)و …
منطقه بی اوغلو

با قدم زدن در اطراف میدان تاکسیم و خیابان استقلال در ساعات مختلف شبانه روز، ملودی های دوست داشتنی خواهید شنید که هنرمندان با استعداد خیابانی می نوازند و نقاشی های دیواری زیبایی بر دیوارهای کوچه و خیابانهای این منطقه دیده می شوند نشان دهنده ی ذوق و فرهنگ و هنر در این منطقه می باشد.

منطقه بی اوغلو

اگر تا انتهای خیابان استقلال پیاده روی کنید و یا با تراموای قرمز نوستالوژیک تا انتهای خیابان استقلال بروید ، به برج معروف گالاتا نزدیک می شوید.

میدان تاکسیم، با موقعیت جغرافیایی خاص و بناهای تاریخی ، پارک گزی ، کلیسای گنبدی ایا تریادا ، تراموا نوستالژیک ، مسجد حسین آقا و خیابان معروف استقلال ، محبوب ترین میدان استانبول وهمچنین ترکیه است.

تراموای نوستالوژیک که ایستگاه آن در کنار میدان تاکسیم قرار دارد، افراد را به قسمتهای مختلف خیابان استقلال می برد و تردد در خیابان تاکسیم از طریق آن امکان پذیر است چون اتومبیل های معمولی در این خیابان اجازه تردد ندارند و فقط  اتومبیل های مانند اتومبیل های پلیس و امنیت، ماشینهای شهرداری، .. از این خیابان عبور می کنند.

جاذبه های گردشگری محله تاکسیم در منطقه بی اغلو

موزه مادام توسو Madame Tussauds در خیابان استقلال تاکسیم

موزه مادام توسواستانبول درخیابان استقلال منطقه تاکسیم قرار گرفته است. این مرکز تفریحی هنری در سال  2016 افتتاح گردید، شعبه اصلی مادام توسو در لندن واقع شده است و مربوط به 250  سال پیش است ومادام توسو استانبول شعبه بیست و ششم است.

موزه مادام توسو در مساحتی حدود 2000 مترمربع در ساختمان گرند پرا Grand Pera واقع درخیابان استقلال است و شامل ماکت هایی از افراد مشهور، قهرمانان تاریخی و فرهنگی ترکیه و افراد مشهور جهانی در هنر، ورزش و سیاست است.

موزه مادام توسو شامل پنج قسمت است : هنرمندان درعرصه موسیقی، ورزشی، علم و فرهنگ ، مهمانی های VIP ، شخصیت های تاریخی و رهبران.

حدود 60 ماکت  شامل : کمال آتاتورک ، مولانا، لئوناردو داوینچی ، انیشتین ، مسی، رونالدو ، جولیا رابرتز ، جانی دپ ، برد پیت ، انجلینا جولی، استیو جابز، جاستین بیبر، مدونا ، لیدی گاگا ،… دیده می شود.

طراحی های محیطی و دکوراسیون مختلف با توجه به شخصیت افراد برای آنها طراحی شده و می توانید عکس های زیبایی در موزه مادام توسو با شخصیت های مهم داشته باشید.

ساعات کاری : 10:00 – 21:00

قیمت بلیط : 80 لیر

جهت صرفه جویی در هزینه و زمان می توانید بلیط را به صورت آنلاین تهیه نمایید.

برج گالاتا Galata Kulesi

برج گالاتا یکی ازمهمترین و محبوب ترین نقاط دیدنی استانبول اروپایی است. قدمت این بنا مربوط به قرن چهاردهم میلادی است، برج زیبای گالاتا دارای یک سازه مخروطی شکل و گسترده است که در حدود 38 متری از سطح دریا ، با ارتفاع 62 متر ساخته شده است.

برج گالاتا یکی از برج هایی است که برفراز آن منظره شگفت انگیزی از شاخ طلایی و تنگه بسفر و جزایر پرنسس دیده می شود.

این برج زیبا و قدیمی در سال 1348 ساخته شده است. اولین بار به  دستور امپراطور بیزانس در سال 528 ساخته شده است. اما توسط صلیبیون تخریب شد. در قرن چهاردهم میلادی ، در سال 1348 برج گالاتا ساخته شد و برج مسیح نامیده شد، در قرن شانزدهم و دوره سلطنت سلطان سلیمان عثمانی بعنوان زندان استفاده می شد در قرن هجدهم به عنوان محل سکونت نظامیان عثمانی و در قرن نوزدهم به عنوان برج آتش نشانی استفاده می شد.

در سال 1638 شخصی به نام  Hezarfen Ahmet Celebi موفق شد با بالهای مصنوعی از فراز برج گالاتا در استانبول اروپایی به سمت استانبول آسیایی منطقه اسکودار پرواز کند که به عنوان اولین پرواز بین قاره ای محسوب می شد.

امروزه برج گالاتا به عنوان یک مکان گردشگری محبوب ، دارای منظره پانورامای خارق العاده 360 درجه ای از استانبول است و در ورودی آن دو آسانسور وجود دارد که شما را به سمت بالا می برد.

یک کافه و رستوران (رستوران برج گالاتا) در بالای آن وجود دارد و بازدیدکنندگان می توانند صبحانه وغذای ترکی را با دیدن منظره عالی میل کنند.

اگر در هتل های تاکسیم یا گالاتا اقامت دارید، پیاده و یا با تراموای خیابان استقلال به راحتی به گالاتا می رسید.

ساعات کاری : 09:00-19:00 (ساعات کای رستوران برج گالاتا: 22-20)

قیمت بلیط: 25 TL

آدرس: Buyuk Hendek road, No: 2, Galata, Istanbul

کلیسای سنت آنتونی پادوا Saint Antoine Catholic

کلیسای سنت آنتونی پادوا به سبک ایتالیایی در سال 1912، در خیابان استقلال منطقه بی اغلو استانبول اروپایی ساخته شد و یکی از بزرگترین و باشکوه ترین کلیساهای استانبول است و متعلق به جامعه کاتولیک رومی در استانبول می باشد.

این کلیسا توسط دو معمار مشهور به نامهای Giulio Mongeri و Eduardo de Nari به سبک neo-Gothic قرن 14 طراحی شده است. نام این کلیسا براساس نام یک کشیش کاتولیک پرتغالی است که درسالهای 1195- 1231 زندگی می کرد.

ساعات کاری: 09:00 – 19:00

آدرس: Istiklal Caddesi No: 171, Beyoglu, Istanbul

منطقه بی اوغلو

مرکزفرهنگی آتاتورک Atatürk Kültür Merkezi

مرکز فرهنگی آتاتورک یا AKM ، یک مرکز فرهنگی چند منظوره است و نمونه ای از معماری ترکیه در دهه 1960 می باشد.  مرکز اجرای تئاتر، اپرا، باله ، کنسرت های ارکستر سمفونیک و گروه کر، محل اجرای گروه موسیقی نوین و موسیقی کلاسیک ترکی و همچنین جشنواره های تابستانی است.

آدرس: Gümüşsuyu Mh. Tak-ı Zafer Cd, Taksim, İstanbul

منطقه بی اوغلو

موزه پرا Pera müzesi

موزه اپرا در بنای تاریخی باشکوهی در Tepebaşi  نزدیک تاکسیم است که در سال 2005 ساخته شد واین ساختمان تاریخی در ابتدا به عنوان هتل (Bristol Hotel) مورد استفاده قرار گرفت.

امروزه درموزه پرا، نقاشی های آب رنگ و رنگ روغن ، حکاکی ها و زیورآلات مربوط به قرن 17-20  ،کاشی سرامیک، مجموعه ای ازعکس های قدیمی(بیش از 7000 عکس از استانبول مربوط قرن 19 و 20) دیده می شود.

همچنین محل برگزاری نمایشگاهها ، فستیوال ها و فعالیت های مختلف هنری است.

منطقه بی اوغلو

آدرس: Meşrutiyet Caddesi No.65, 34430 Tepebasi, Beyoglu, Istanbul

ساعات کاری:  شنبه الی سه شنبه 10:00-19:00

یک شنبه 12:00-18:00

درباره محله چوکورجوما Çukurcuma

چکورجوما یک محله قدیمی و بسیار زیباست که در خیابان Siraselviler تاکسیم و در خیابان های پشتی منطقه بی اغلو واقع شده است و مرکز فروش اجناس عتیقه در استانبول محسوب می شود. محله چکورجوما دارای بیش از 100 فروشگاه عتیقه فروشی و گالری های هنری است.

این محله زیبا با داشتن خانه های قدیمی، کافی نت ها و گالری های مختلف که بازسازی شده اند یکی از محله های توریستی منطقه بی اغلو است.

در عتیقه فروشی های محله چکورجوما تاکسیم می توانید انواع گلدوزی های زمان عثمانی در قرن نوزدهم، جعبه های بیسکوییت نوستالوژیک مربوط به دهه 1950 ، نقاشی های قدیمی ، چاپ ها ، … ببینید.

همچنین کافه های دنجی در محله چوکورجوما وجود دارند و می توانید در این کافه های استراحت کنید و یا از خوردن پیتزاهای مخصوص این منطقه لذت ببرید.

همچنین می توانید یکی از بهترین کوفته های ترکی را در رستوران زیرزمینی Çukurcuma Köftecisi  میل کنید. دکوراسیون این رستوران چوبی است و با نقاشی های عتیقه زیبایی تزئین شده است. بهتراست که در این رستوران کوفته را با مقداری بلغور میل کنید.

موزه بی گناهی یا معصومیت در محله چکورجومای تاکسیم

این موزه در محله چوکورجوما در تاکسیم است و براساس رمان بی گناه، اثرنویسنده ای معروف به نام اورهان پاموک Orhan Pamuk وبرنده جایزه نوبل است.

موزه معصومیت فراتر از یک کتاب است با الهام گرفتن از داستان عشق واقعی است که در یکی از خانه های تاریخی این محله قرار دارد.

از عتیقه فروشی های معروف این منطقه می توان موارد زیر را نام برد:

Aslı Günşiray عتیقه هایی از زمان عثمانی در این عتیقه فروشی به فروش می رود.

A La Turca در این فروشگاه عتیقه هایی از کشورهای چین و آفریقا و مغولستان به فروش می رسد.

علاوه بر عتیقه فروشی های مختلف این محله می توان از گالری های هنری مختلف نیز بازدید نمایید.

گالری های C.A.M. Galeri، Galeri Artist ، MARS Istanbul ، Gama Gallery و BLOK art که محل برگزاری بسیاری از نمایشگاهها می باشد.

دسترسی به محله چکورجوما بسیار آسان است، ابتدا باید به تاکسیم برویم و بعد وارد خیابان Siraselviler شوید بعد به سمت راست بپیچید وحدود 5 دقیقه به سمت پایین پیاده روی کنید.

پاساژ سوریه SURİYE PASAJI

پاساژ سوریه خیابان تیمونی Timoni و خیابان درویش Derviş را به هم وصل می کند و در سال 1908 ساخته شد. این بنا به صورت سه ساختمان جداگانه و شش بازار ساخته شد که بعدها به هم متصل شدند در سال 1911 ، سینما سانترال در اینجا افتتاح شد که فیلم های بسیار قدیمی را نمایش می داد.

در سال 1928 این سینما به نام سینمای ظفر بود که بسته شد.  از سال 1875 تا 1964 چاپخانه روزنامه استامبول (stamboul) که به زبان فرانسوی منتشر می شد در این پاساژ بود. روزنامه یونانی به نام Apoyevmatini در این پاساژ منتشر می شد و هنوز هم انتشار آن ادامه دارد و امروزه پاساژ سوریه محل فروش چرم است.

ساعات کاری: 21-7

مسجد حسین آقا HÜSEYİN AĞA CAMİİ

مسجد تاریخی حسین آقا یکی از مساجد و بناهای تاریخی در منطقه بی اغلو استانبول اروپایی است که در سال 1593 توسط شیخ الاسلام حسین آقا ساخته شد.

این مسجد تاریخی در دوره های مختلف بازسازی و مرمت شده است و در حیاط ان چشمه زیبایی وجود دارد.

منطقه بی اوغلو

از مهمترین مراکز آموزشی در محله تاکسیم مرکز علمی ITU  است .

مرکز علمی (İTÜ BİLİM MERKEZİ) ITU

مرکز علمی ITU در دانشگاه فنی استانبول در تاکسیم واقع شده است. مرکز علوم ITU که برای سرگرمی کودکان و ترویج و تشویق به کسب علم و دانش در سال 2007 به بهره برداری رسید.

مرکز علمی ITU در مساحتی حدود 3500 مترمربع تأسیس شد و شامل 120 واحد آموزشی مختلف است. شاخه های مختلف علمی شامل : مکانیک ،DNA ، هواپیما و فضا، امواج و فیزیک توسط اساتید به کودکان آموزش داده می شود.

ساعات کاری مرکز علوم ITU :

هر روز بین ساعت 17-10 (به جز روزهای دوشنبه)

بهترین رستورانهای محله تاکسیم و خیابان استقلال

رستوران  360 Istanbul

کافه رستوران استانبول 360 که کافه رستورانی با  دیوارهای شیشه ای و برفراز بام می باشد و نمای 360 درجه ای از شهر زیبای استانبول دارد و در این رستوران لوکس، حس شناور بودن در آسمان را تجربه خواهید کرد.

در این رستوران انواع غذاهای ترکی، مدیترانه ای، هندی، ایتالیایی ، .. غذاها و انواع سوپ های مختلف ، دسرهای خوشمزه سرو می شود. یکی از سوپ های خاص می توان به سوپ خربزه سبز با بستنی فتا با عصاره و طعم نعنا!  ، خوراک اختاپوس و لوبیا در ظروف سفالی اشاره کرد  و انواع نوشیدنی ها و کوکتل ها نیزسرو می شود.

دراکثر شب ها برنامه موزیک زنده نیزانجام می شود.  در این رستوران لوکس از غذاها و منظره و محیطی شاد لذت ببرید و لحظات عالی را تجربه کنید.

آدرس : منطقه بی اوغلو Tomtom Mh. İstiklal Cad. Mısır Apt.No:163 K:8 Tomtom 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

منطقه بی اوغلو

رستوران Otantik

یکی از بهترین رستورانهای منطقه تاکسیم، رستوران اوتانتیک است در این رستوران انواع گزلمه پخت می شود (گزلمه نوعی نان است که با سیب زمینی ، سبزیجات، پنیر،.. به صورت سنتی در بعضی از رستورانهای سنتی تهیه می شود، افرادی درجلوی رستوران و یا فضای رستوران این نانها را بصورت تازه تهیه می کنند)

همچنین کباب بره رستوران اوتانتیک یکی از غذاهای اصلی و پرطرفدار در منوی این رستوران است. انواع دسرهای ترکی نیز با طعم عالی سرو می شود مانند (گولاچ است که از شیر و شکر، گلاب، دانه های انار، گردو،…) تهیه می شود، دسرانجیری ،..

آدرس: Asmalı Mescit Mh., İstiklal Cd. No:170, Turkey

 رستوران The House Cafe

این رستوران در آپارتمانهای تاریخی مصری ، یکی از بنای تاریخی با معماری غربی درخیابان استقلال منطقه تاکسیم است. دارای نورپردازی فوق العاده، غذاهای لذیذ، نوشیدنیهای عالی و موسیقی ترکی و خارجی، سالن غذاخوری زیبا و فضایی دلپذیر است.

غذاها در رستوران کافه هوس توسط سرآشپزهای ماهر ایتالیایی تهیه می کنند، انواع غذاهای دریایی این رستوران به علت نزدیک بودن به بازار ماهی و دریا بسیار تازه و با کیفیت بالا تهیه می شوند.

یکی از غذاهای خوشمزه در منو این رستوران ماهی سالمون گریل شده با انواع سبزیجات است (شامل اسفناج، سیب زمینی، آویشن، رزماری،..)

نوشیدنی های متنوع شامل کوکتل های فصلی و لیمونادهای خانگی و … اکثر غذاهای منوی رستوران دارای طعم و مزه عالی هستند.

آدرس: منطقه بی اوغلو Istiklal Caddesi Misir Apt K:8, Beyoglu, Istanbul

منطقه بی اوغلو

رستوران Eleos (Eleos Fish Restaurant)

رستوران یونانی Eleos در ساختمان تاریخی دوطبقه ای نزدیک به تونل در انتهای خیابان استقلال تاکسیم در منطقه بی اوغلو است.

انواع غذاهای لذیذ یونانی، ترکی، مدیترانه ای، غذاهای وگان و مخصوص گیاهخواران با کیفیت بالا و طعم فوق العاده درغذاخوری دنج با منظره تنگه بسفر سرو می شود.

در رستوران Eleos انواع غذاهای دریایی با روش های پخت متفاوت و تنوع بالا تهیه می شوند و می توانید همراه با انواع کوکتل های یونانی یا نوشیدنی های خوش طعم در محیطی عالی با منظره فوق العاده میل کنید.

رستوران Faros

رستوران ایتالیایی Faros با انواع غذاهای ایتالیایی، ترکی، اروپایی، وگان، غذاهای گیاهی ، منوی کامل صبحانه یکی از بهترین رستورانهای منطقه تاکسیم است که می توانید صبحانه یا یک وعده غذایی خود را در این رستوران با منظره رو به میدان تاکسیم میل کنید (سوسیس ترکی یا سوجوک با طعم مطبوع و ادویه های مختلف نیز موجود است).

گیاهخواران نیزاز تنوع بالایی در انتخاب غذا برخوردارهستند.

انواع کباب ها، پیتزاها و … با کیفیت بالا و دیزاین عالی در این رستوران سرو می شوند. در رستوران Faros همزمان با میل کردن غذا می توانید از منظره روبه شلوغترین تاکسیم (منطقه بی اوغلو) لذت ببرید.

منطقه بی اوغلو

رستوران لب دریا Leb-i-Derya

رستوران لب دریا Leb-i-Derya در ارتفاع بالا و بر فراز بام واقع شده است و دارای تراسی زیبایی رو به تنگه بسفر با منظره فوق العاده است.

برای پیش غذا و مزه می توانید انواع خوراکی های ترک و آمریکایی (کاجون مرغ، ناچو، سیب زمینی با ادویه و مزه های مختلف،..) انتخاب کنید.

اکثر غذاهای اصلی این رستوران با گوشت تهیه می شود شامل انواع کباب ها ، استیک ها … بنابراین رستوران لب دریا گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار نیست.

همچنین می توانید صبحانه ترکی یا برانچ را با کاملترین منو شامل سیمیت تازه و انواع پنیر، زیتون، چای و قهوه ترک در این رستوران زیبا میل کنید.

آدرس: منطقه بی اوغلو  Asmalı Mescit Mh., Tünel Myd. No:6, Turkey

رستوران مکزیکی Picante

دراین رستوران مکزیکی Picante  درفضای دنج می توانید انواع غذاهای سنتی مکزیکی را میل کنید. انواع پیش غذاها با سس های مخصوص سرو می شود. سس خانگی داغ مکزیکی که برروی هر نوع غذا یا سفارش می توانید اضافه کنید.

فجیتاها و بوریتوها جز گزینه های منوی رستوران هستند که با قارچ و گوشت و مواد تازه بسیار لذیذ تهیه می شوند و از غذاهای مخصوص رستوران هستند. در این رستوران هرچند کوچک ولی دنج می توانید لحظات خوشی را سپری کنید.

آدرس: منطقه بی اوغلو Asmalı Mescit Mh., Asmalı Mescit, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

رستوران سنتی ترکی Meze by Lemon Tree

سبک این رستوران تلفیقی از ترکی سنتی و مدرن است که در نزدیکی هتل Pera قرار گرفته است. در این رستوران ترکی انواع مزه ها و پیش غذاهای ترکی سرو می شود که یکی از بهترین مزه ها şaman bayıldı است (شامل فلفل سبز شیرین سرخ شده، پسته، پیاز و پنیرمی باشد)

در رستوران ترکی Meze by Lemon Tree می توانید خوشمزه ترین غذاهای ترکی را در فضای دلپذیر نوش جان کنید و از موزیک های ترکی لذت ببرید.

آدرس: منطقه بی اوغلو  Asmalımescit Mahallesi Meşrutiyet Caddesi 83/B, Beyoğlu

منطقه بی اوغلو

دسترسی به محله تاکسیم با توجه به اینکه یکی از مهمترین مناطق توریستی است و گردشگران و افراد بومی در این منطقه تردد می کنند بسیار ساده و آسان است.

روش های دسترسی  به میدان تاکسیم (منطقه بی اوغلو) از مناطق مختلف استانبول آسیایی و اروپایی :

از سمت آسیایی استانبول می توانید بوسیله کشتی های عمومی (فری بوت ها) یا قایق ها به منطقه بشیکتاش بروید از منطقه بشیکتاش بوسیله دلموش (ون های عمومی)، تاکسی ها یا اتوبوس به میدان تاکسیم بروید.

از مناطقی مانند باکرکوی ، بوستانجی و کادیکوی نیز می توانید بوسیله دلموش با پرداخت هزینه مناسب به میدان تاکسیم بروید.

همچنین از مناطقی مانند سلطان احمد و امینونو می توانید بوسیله تراموای باجیلار- کاباتاش T1 به کاباتاش بروید که آخرین ایستگاه است و وارد ایستگاه مترو کاباتاش شوید و بوسیله فونیکولار به تاکسیم بروید.

Taksim-Kabatas funicular (F1 line)

چطور می توانیم از فرودگاه استانبول و صابیحا گوکچن به میدان تاکسیم برویم؟

از فرودگاه استانبول تا میدان تاکسیم حدود 45 کیلومتر فاصله دارد و حدود 100 دقیقه طول می کشد که از فرودگاه استانبول به میدان تاکسیم برسیم.

می توانید از اتوبوس های هاواایست Havaist که در فرودگاه به مناطق مختلف استانبول تردد می کنند با پرداخت 18 لیر استفاده کنید.

برای سوار شدن اتوبوس ها در فرودگاه استانبول در داخل فرودگاه بوسیله آسانسور که عکس اتوبوس های هاواایست روی آن است به طبقه 2- بروید و ایستگاههای مختلف برای مناطق مختلف دیده می شود به قسمت تاکسیم و منطقه بی اوغلو بروید.

برای پرداخت کرایه اتوبوس از استانبول کارت استفاده نمایید.

کرایه تاکسی از فرودگاه استانبول به تاکسیم حدود 100 لیر است.

چطور می توانیم از فرودگاه صابیحا گوکجن در استانبول آسیایی به میدان تاکسیم برویم؟

فرودگاه صابیحا گوکجن در فاصله 40 کیلومتری میدان تاکسیم واقع شده است و با پرداخت 18 لیر میتوانید بوسیله اتوبوس های هاواباس به میدان تاکسیم بروید

حداقل هزینه تاکسی برای این مسیر حدود 100 لیر است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

بیشتر درباره زندگی در ترکیه

درباره منطقه باکرکویکپی رایت - © 2020 شرکت هفت مهر ترکیه

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 7 نظر

5 7
منطقه بی اوغلو