مهاجرت به ترکیه و بررسی شرایط آن

مهاجرت به ترکیه و بررسی شرایط آن

مهاجرت به ترکیه و بررسی شرایط آن-01

مهاجرت به ترکیه و انواع روش های اخذ اقامت و تابعیت ترکیه در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. سوالاتی که ذهن متقاضیان مهاجرت به ترکیه را درگیر خود می کند اعم از این است که چه روش هایی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد؟ چه میزان سرمایه برای اخذ اقامت ترکیه مورد نیاز است؟ شرایط اخذ اقامت و تابعیت ترکیه به چه صورت است؟ تمامی این سوالات و سایر جنبه های اصلی اخذ اقامت ترکیه در این مقاله به صورت دقیق پاسخ داده می شود. یکی از نکات حائز اهمیت قبل از اقدام به مهاجرت بررسی شرایط نظام اقتصادی و سیاسی، تحلیل سیستم آموزشی و شرایط کاری کشور مقصد می باشد. به همین دلیل شرکت هفت مهر با بهره گیری از دانش وکلای مجرب و مشاورین خبره آماده ارائه قوانین مهاجرتی مطابق با آخرین بروز رسانی های انجام شده،‌ به متقاضیان مهاجرت به ترکیه می باشد. چنانچه ابهاماتی در زمینه مهاجرت به ترکیه دارید می توانید طی تماس تلفنی از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • شرایط مهاجرت به ترکیه
  • مهاجرت به ترکیه از طریق کار
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
  • مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت از طریق تولد
  • مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به ترکیه برای هنرمندان و افراد فوق موفق
  • مهاجرت به ترکیه و هزینه های زندگی در ترکیه
  • مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه
  • پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه و شرایط عمومی آن

ترکیه کشوری است که موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد چرا که بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد و در طول تاریخ همواره به عنوان یک پل ارتباطی بین دو قاره اروپا و آسیا عمل کرده است. ترکیه از نظر قلمرو و مساحت در بین کشورهای بزرگ منطقه قرار دارد. این کشور از شمال با دریای سیاه، در شمال شرقی با جورجیا و ارمنستان،‌ از شرق با جمهوری آذربایجان و ایران، از جنوب شرقی با عراق و سوریه،‌ در جنوب غربی و غرب با دریای مدیترانه و در شمال توسط یونان و بلغارستان محدود می شود. آنکارا پایتخت ترکیه است در حالی که بزرگترین شهر و بندر آن استانبول است.

ترکیه در حال حاضر میزبان بیشترین جمعیت مهاجر است. تعداد مهاجران و پناهندگان ساکن ترکیه اکنون ۳.۹ میلیون نفر است که بیش از ۹۰ درصد آن ها سوری هستند و به دنبال درگیری های مداوم در سوریه به ترکیه مهاجرت نموده اند.

از طرف دیگر وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در ترکیه باعث شده است متقاضیان مهاجرت به ترکیه برای تحصیل نیز نرخ بالایی را به خود اختصاص دهند.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

یکی از بهترین روش های دریافت اقامت ترکیه، کار در این کشور است. متقاضیان مهاجرت به ترکیه از طریق کار در ابتدا باید بدانند با توجه به اینکه زبان رسمی مردم ترکیه، ترکی استانبولی می باشد تسلط به زبان ترکی استانبولی از جمله پیش نیازهای اصلی برای استخدام توسط کارفرمایان ترک می باشد. کلیه متقاضیان کار در ترکیه نیاز به دریافت مجوز کاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی (MLSS) این کشور دارند. البته شایان ذکر است در اولین مرحله شخص متقاضی باید مراحل جستجوی شغل و مصاحبه را با موفقیت گذرانده و با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده باشد. همزمان با دریافت مجوز کاری شخص، مدارک از سوی کارفرما نیز باید به اداره کار تحویل گردد. در این حالت ابتدا به فرد اقامت یک ساله اعطا می گردد که در صورت تمدید قرارداد کاری توسط کارفرما، مدت اقامت نیز تمدید می گردد.

کلیه دانشجویان در حال تحصیل نیز تنها با ارائه مجوز کاری مجاز به کار پاره وقت در این کشور هستند.

از دیگر نکات مهم برای متقاضیان کار در ترکیه بررسی شرایط ویزای همراه است. شخص متقاضی پس از یک سال کار و پرداخت بیمه و مالیات به دولت ترکیه می تواند برای همراهان خود اعم از همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال درخواست ویزا نماید.

مهاجرت به ترکیه و بررسی شرایط آن-01

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

تحصیل در ترکیه از سطح مدارس شروع می شود و تا مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ادامه دارد. تحصیل در مدارس ترکیه به زبان ترکی استانبولی است. سن تحصیل در مدارس ترکیه از ۷ سالگی شروع می شود و تا ۱۸ سالگی ادامه دارد. در کلیه مدارس دولتی کشور ترکیه تحصیل به صورت رایگان است. تحصیل در دانشگاه های ترکیه به زبان های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور را دارند باید به زبان ترکی تحصیل کنند اما در دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

متقاضیان مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل باید در اولین مرحله نسبت به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. افرادی که قصد ورود به دانشگاه های ترک زبان را دارند، باید مدرکی مبنی بر گذراندن آزمون Yos ارائه نمایند.

این مدرک برای دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی فعالیت دارند Sat نام دارد. امکان دریافت بورس تحصیلی نیز در ترکیه وجود دارد که با توجه به رزومه تحصیلی فرد قابل اعطا می باشد. میانگین نمرات مقاطع تحصیلی قبلی و تسلط به زبان ترکی از موارد مهم در اخذ بورس تحصیلی به حساب می آیند

مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه

مهاجرت به ترکیه با هدف اخذ تابعیت برای افرادی که پدر یا مادر آنها تابعیت کشور ترکیه را ندارد از طریق کار و سرمایه گذاری امکان پذیر است. همان طور که در قوانین سایر کشورها نیز بررسی نموده ایم، اقامت تحصیلی هیچ گاه به اقامت دائم و تابعیت منتهی نمی گردد. افراد برای دریافت تابعیت از دولت یک کشور لازم است که در مدت مشخصی به دولت کشور مورد نظر بیمه و مالیات پرداخت نمایند، با فرهنگ کشور ادغام شوند و به زبان، تاریخ و آداب و رسوم آن به صورت کامل مسلط گردند.

بدین ترتیب دیگر نیازی به تمدید ویزا، اقامت و مجوز کار نخواهید داشت و با توجه به اینکه دولت ترکیه تابعیت دوگانه را می پذیرد نیازی به لغو تابعیت قبلی خود نخواهید داشت. به طور کلی برای کسب تابعیت ترکیه شما باید به مدت 5 سال و در هر سال حداقل 6 ماه در ترکیه در این کشور زندگی کرده باشید.

در صورتی که با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده باشید یا در خاک ترکیه متولد شده باشید این زمان به 3 سال کاهش می یابد. در اقدام برای اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری نیز سه راه پیش روی شما قرار دارد.

  • خرید ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار که بین ۳ تا ۶ ماه منجر به اخذ پاسپورت می گردد.
  • سپرده گزاری به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار آمریکا یا سایر ارزهای موجود در بانک های ترکیه یا خزانه داری و یا صندوق سرمایه گذاری ترکیه به مدت ۳ سال
  • ثبت شرکت در ترکیه و استخدام ۵۰ نفر نیروی ترک در آن

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت به ترکیه

 برای مهاجرت به ترکیه از کجا شروع کنم؟

اولین گام برای مهاجرت به ترکیه شناخت روش های مهاجرت به این کشور و انتخاب بهترین گزینه است. سپس باید شرایط و مدارک مهاجرت را بر اساس روش انتخاب شده فراهم کرد.

 بهترین راه برای مهاجرت به ترکیه کدام است؟

مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی ویزای کار ترکیه، تحصیل در دانشگاه های ترکیه، خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه از بهترین راه های مهاجرت به ترکیه است.

 کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به ترکیه چیست؟

روش های کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به ترکیه است. تحصیل در ترکیه نیز دومین روش کم هزینه است.

 آیا برای مهاجرت به ترکیه باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

خیر. شما می توانید با صرف وقت قوانین مهاجرت به ترکیه را بیاموزید. اما مسلماً وکیل می تواند با سرعت بیشتری کار شما را انجام دهد و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد.

مهاجرت به ترکیه و سخن پایانی

مهاجرت به ترکیه، اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق روش های تولد، تحصیل، کار، ازدواج و سرمایه گذاری را در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم. همانطور که گفته شد یکی از روش هایی که بسیار سریع منجر به اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه می گردد، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک می باشد. البته قابل ذکر است زمانی که ارزش ملک خریداری شده حداقل برابر با ۲۵۰ هزار دلار باشد منجر به تابعیت خواهد شد.

با توجه به اهمیت بررسی وضعیت اقتصادی و قوانین مالیاتی هر کشور قبل از اقدام به سرمایه گذاری، توصیه می گردد طی مشورت با یک وکیل مهاجرتی مجرب در این راه قدم بردارید. شرکت هفت مهر با تکیه بر دانش وکلای توانمند فعال و مشاورین کارآزموده،‌ آماده ارائه بهترین خدمات مهاجرتی به شما عزیزان می باشد. در صورت تمایل می توانید سوالات خود را در باب مهاجرت به ترکیه در بخش دیدگاه های سایت مطرح و پاسخ مشاورین ما را دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

بیشتر درباره زندگی در ترکیه

گواهی تبدیل ارز
زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا
زندگی در استانبول بهتره یا تهران
اپلیکیشن تاکسی های دریاییکپی رایت - © 2021 شرکت هفت مهر ترکیه

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 3 نظر

5 3
مهاجرت به ترکیه و بررسی شرایط آن