همه چیز درباره خرید و فروش اتومبیل در ترکیه

همه چیز درباره خرید و فروش اتومبیل در ترکیه

همه چیز درباره خرید و فروش اتومبیل در ترکیه

شرایط خرید و فروش اتومبیل در ترکیه بسیار آسان تر از کشور ایران می باشد و برای اشخاصی که  اقامت کشور ترکیه را دریافت می نمایند چه به صورت دائم و چه به صورت توریستی یک ساله یا دو ساله خرید اتومبیل قابل انجام می باشد.

فراوانی برندهای اتومبیل در ترکیه بسیار بیشتر از ایران می باشد و از آنجا که کشور ترکیه یکی از مطرح ترین صادر کننده های خودرو به بازار اروپا می باشد با خیال راحت می‌توان به اتومبیل های مونتاژ داخل کشور ترکیه اطمینان نمود البته میزان خودروهای وارداتی به کشور ترکیه بسیار متنوع و زیاد می باشد.

اتومبیل ها در ترکیه از نظر سوخت به دو نوع بنزینی یورو دیزل تقسیم‌بندی می‌شوند البته خودروهایی که سوخته یورو دیزل دارند بسیار به صرفه تر میباشند. مصرف کمتر سوخت یورو دیزل و ارزان تر بودن این سوخت باعث می شود که اکثر افراد خودروهای دیزلی را انتخاب نمایند. البته این نوع دیزل با خودروهایی که در ایران به خودروهای گازوئیلی معروف هستند بسیار متفاوت است و کیفیت سوخت یورو دیزل با گازوئیل موجود در ایران قابل مقایسه نمی باشد.

خرید خودرو در ترکیه به دو صورت خودروهای صفر کیلومتر و خودروهای دست دوم می باشد.

جهت خرید خودرو به صورت صفر کیلومتر فقط کافیست که به نمایندگی های فروش که در سرتاسر شهرهای ترکیه موجود می باشند مراجعه نمایید. جهت انتخاب خودرویی که مد نظرتان باشد کافیست در اینترنت جستجو نمایید. لیست نمایندگی های مجاز این برند را در شهر خود انتخاب نمایید و به نمایندگی فروش مجاز مربوطه مراجعه کرده و معمولاً اکثر خودروها در نمایشگاه این نمایندگی ها موجود می باشند .

انتخاب یک خودرو تنوع بسیاری از نظر آپشن ها و دنده به حالت اتوماتیک و دنده دستی می باشد. رنج قیمت خودرو با توجه به آپشن ها و دنده و حجم موتور تغییر می کند با توجه به اینکه قیمت سوخت در کشور ترکیه بالا می باشد. معمولاً اتومبیلها با موتور های حجم کوچک انتخاب می‌شوند البته حجم کوچک به معنی کم قدرت بودن اتومبیل نمی باشد .اکثر موتور اتومبیل ها مجهز به سیستم توربو میباشند که باعث می شود قدرت اتومبیل افزایش پیدا کند.

پس از انتخاب نوع خودرو فقط کافیست با شرکت مربوطه قرارداد بسته و مبلغ خودرو را به صورت مستقیم به حساب شرکت خودروسازی واریز نمایید.

داشتن حساب بانکی در کشور ترکیه برای شخص خریدار الزامی می باشد.

تمامی امور به نام کردن سند اتومبیل و دریافت پلاک به عهده شرکت می باشد و معمولا پس از خرید خودرو در مدت زمان دو الی ۴ روز کاری خودرو به شما تحویل داده می شود مگر اینکه خودروی مورد نظر شما در انبار شرکت موجود نباشد در این صورت در زمان خرید مدت زمان تحویل به شما اعلام می گردد.

خرید خودروی دست دوم در ترکیه

خرید خودروی دست دوم در ترکیه بسیار آسان می باشد و از آنجا که خودروهایی که مدل سال هستند و کارکرد کمی دارند قیمت آنها در مقایسه با با خودروهای صفر کیلومتر ارزان تر می باشد.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که خودروی دست دوم را انتخاب نمایند اما در زمان خرید خودرو های دست دوم به چند نکته مهم باید توجه داشت.

خودرو ها در ترکیه معمولاً بین ۱ تا ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر شامل گارانتی می باشند و این شامل خودروهای دست دوم نیز می باشد. به شرط آنکه سرویس های دوره ای خودرو در نمایندگی های مجاز آن شرکت مربوطه انجام شده باشد لذا بهتر است در زمان خرید خودروی دست دوم مدارک انجام سرویس های دوره ای از شخص فروشنده را درخواست نمایید.

تمامی پرونده هر اتومبیل در ترکیه از نظر داشتن تصادف داشتن خسارت و یا هر مورد دیگری به صورت ثبت شده می باشد فقط کافیست پلاک اتومبیل مربوطه را در سیستم درخواست نمایید و تمامی اطلاعات به شما داده می شود هزینه این خدمات در حدود ۱۰ لیر ترکیه میباشد.

نکته بعدی که در مورد خرید خودرو های دست دوم در ترکیه بسیار حائز اهمیت می باشد انجام معاینه فنی خودرو توسط شرکت های معتبر قبل از خرید می باشد.

معمولاً در زمانی که شما خودروی مورد نظر خود را انتخاب می نمایید پس از به تفاهم رسیدن از نظر قیمت با شخص فروشنده به اتفاق به شرکتهای معاینه فنی مراجعه کرده و تمامی تست ها از نظر سالم بودن بدنه اتومبیل سیستم تعلیق و فنی اتومبیل و موتور اتومبیل انجام می گردد و به شما یک پرونده کامل با مهر و امضای شرکت معاینه فنی داده میشود.

پس از آن به اتفاق فروشنده یک دفترخانه یا همان نوتر مراجعه کرده و معامله را انجام می دهید.

نکات مهم در زمان انجام خرید خودرو

زمانی که به دفتر خانه مراجعه می نمایید قبل از آن شخص فروشنده پلاک اتومبیل را از روی خودرو باز میکند به نوتر تحویل می‌دهد همزمان مدارک اتومبیل و مدارک شخصی شخص فروشنده و خریدار به نوتر تحویل داده می شود. برای اشخاص خارجی که به زبان ترکی مسلط نباشند حضور مترجم رسمی وزارت دادگستری در زمان انجام معامله اجباری می باشد.

تمامی کنترل ها از جهت اینکه خودرو خلافی و یا بدهی نداشته باشد به عهده نوتر می باشد و زمانی که شما اتومبیل را خریداری می نمایید خیالتان راحت خواهد بود.

اگر خودرو بدهی به شرکت و یا بانک داشته باشد انجام معامله غیر ممکن می باشد و از سمت نو تر به شما اعلام می گردد.

پس از تحویل مدارک به دفترخانه و کنترل مدارک به شما اعلام می گردد که معامله قابل انجام می باشد و همزمان مبلغ قیمت خودرو به حساب شخص فروشنده واریز می گردد.

هزینه انتقال سند خودرو در دفترخانه حدود ۵۰۰ الی هزار لیر می باشد که به عهده شخص خریدار میباشد.

ارائه کارت جدید خودرو به نام شخص خریدار به عهده دفترخانه می باشد و همزمان با آن به خریدار یک برگ داده میشود که شماره پلاک جدید در آن مشخص میباشد فقط کافیست که به شرکت های تولید پلاک که معمولاً در تمامی شهر موجود می باشند مراجعه نمایید و پلاک جدید را با هزینه حدود ۴۰ الی ۵۰ لیر ضرب می نمایند و به شخص خریدار تحویل میگردد.

برای افراد خارجی که در ترکیه اتومبیل خریداری می نمایند پلاک مشخصی وجود دارد و این پلاک با حرف میم به معنای مسافر شروع می گردد.
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

بیشتر درباره زندگی در ترکیه

گواهی تبدیل ارز
زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا
زندگی در استانبول بهتره یا تهران
اپلیکیشن تاکسی های دریاییکپی رایت - © 2021 شرکت هفت مهر ترکیه

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 14 نظر

5 14
همه چیز درباره خرید و فروش اتومبیل در ترکیه