پاسپورت ترکیه و قوانین جدید اخذ پاسپورت ترکیه در آینده نزدیک

پاسپورت ترکیه و قوانین جدید اخذ پاسپورت ترکیه در آینده نزدیک

پاسپورت ترکیه و قوانین جدید دولت ترکیه در سال 2017؛ قانون اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه بواسطه سرمایه گذاری در املاک با ارزش بیش از یک میلیون دلار را تصویب نمود.

با توجه به عدم استقبال سرمایه گذاران خارجی، دولت ترکیه در سال 2018 تغییراتی در این قانون اعمال کرد و دریافت پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری بیش از 250000 دلاررا تصویب نمود و این کاهش نرخ سرمایه گذاری باعث هجوم سرمایه گذاران خارجی جهت اخذ تابعیت ترکیه گردید و همچنین از طرف دیگر افزایش درخواست سرمایه گذاری سبب افزایش نرخ 15 درصدی تورم در املاک ترکیه گردید.

همزمان با این مورد بعضی گزارشات تخلف در زمینه کارشناسی قیمت ملک، انتقال وجه و موارد دیگر دیده شد و باعث شد سختگیری های بیشتری برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه اعمال گردد (مانند درخواست سوابق مالی شخص متقاضی، عدم سوء پیشینه و موارد دیگر..)

از سوی دیگر تبلیغات بسیار زیادی جهت اخذ شهروندی ترکیه با مبالغ کمتر از 250 هزار دلار اعلام می شود به همین علت احتمال اعمال سختگیری های بیشتری در کارشناسی و بازرسی از املاک فروشی وجود دارد.

از سوی دیگر فشار احزاب مختلف و مردم ترکیه جهت بالا بردن نرخ سرمایه گذاری این احتمال را بوجود می آورد که نرخ سرمایه گذاری جهت اخذ پاسپورت ترکیه از 250000 دلار به 500000 دلار افزایش یابد.

پاسپورت ترکیه و قوانین جدید
در اخذ پاسپورت ترکیه این موارد اهمیت بالایی دارند:

روند انتقال پول از مبدا به مقصد باید کاملا مشخص باشد و از حساب شخص خریدار به حساب شخص فروشنده یا شرکت سازنده واریز شده باشد.

همچنین روند کارشناسی قیمت ملک با توجه به شرایط ملک، کیفیت منطقه و امکانات پروژه با دقت کامل انجام گردد.

(درصورت مشاهده تخلف، پاسپورت و شهروندی شخص متقاضی ابطال و پروانه های شرکت های بازرسی املاک نیز باطل می گردد)

 پیشنهاد می شود امور اخذ پاسپورت و تابعیت ترکیه را از طریق شرکت های معتبر و ثبت شده رسمی ترکیه انجام دهید.

باتوجه به اینکه در ابتدای سال 2020 قانون جدیدی جهت دریافت اقامت توریستی ترکیه صادر گردید و طبق این قانون افراد حداکثر یک سال می توانند با اجاره ملک اقامت توریستی داشته باشند، پس از یک سال دلیل قانع کننده ای برای حضور در کشور ترکیه باید اعلام کنند (برای مثال : خرید ملک، ثبت شرکت، اقامت دانشجویی،..)

با توجه به مطالب فوق احتمال اینکه اداره مهاجرت کشورترکیه تصمیمات سختگیرانه تری برای ورود مهاجرین و سطح مالی آنها در نظر گیرد بسیار زیاد است.

همچنین با افزایش احتمال پیوستن کشور ترکیه در سالهای آینده به اتحادیه اروپا و حوزه شینگن، احتمال اعمال تغییراتی در قوانین مهاجرتی افزایش می یابد و ممکن است در ماههای آینده شاهد افزایش نرخ سرمایه گذاری جهت اخذ پاسپورت از 250 هزار دلار به 500 هزار دلار باشیم.
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 9 نظر

5 9
پاسپورت ترکیه و قوانین جدید اخذ پاسپورت ترکیه در آینده نزدیک