پاسپورت ترکیه برای ایرانیان – چگونه پاسپورت ترکیه ای بگیریم

پاسپورت ترکیه برای ایرانیان – پاسپورت ترکیه ای یا گذرنامه ترکیه را چگونه بگیریم؟

همه چیز درباره گذرنامه ترکیه

پاسپورت ترکیه ( türk pasaportu ) برای ایرانیان از مزایای زیادی برخوردار است. طبق قانون مصوبه دولت ترکیه با خرید املاک ای به ارزش بالای 400.000 دلار ، شخص خریدار، همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند تابعیت و پاسپورت کشور ترکیه را درمدت زمان کمتر از سه ماه دریافت نمایند و همچنین می توانند در پی آن شهروندي تركيه نیاز به دست آورند.

شرکت هفت مهر با سالها تجربه در امور مهاجرت و سرمایه گذاری در کشور ترکیه کلیه امور مربوط به آخذ پاسپورت ترکیه را در کوتاهترین زمان ممکن ، بصورت کاملا قانونی و تضمین شده انجام می دهد.

وکلا و مشاورین فارسی زبان و باتجربه شرکت هفت مهر ، با آگاهی  و تسلط کامل به قوانین مهاجرتی و سرمایه گذاری در کشور ترکیه ، شما را برای گرفتن پآسپورت کشور ترکیه همراهی می کنند.

با توجه به رایزنی های دولت ترکیه با اتحادیه اروپا، این کشور در تلاش است که در لیست کشور های اتحادیه اروپا قرار گیرد و با توجه به این مورد، افرادی که تابعیت کشور ترکیه را دریافت می نمایند، می توانند بدون ویزا (روادید) به کشورهای حوزه شینگن تردد نمایند.

پاسپورت ترکیه
نمونه پاسپورت ترکیه که توسط شرکت هفت مهر گرفته شده است

مزایای پاسپورت ترکیه

  • بدون نیاز به اجازه کار در شرکت های مختلف دولتی و خصوصی استخدام رسمی شوید و یا کسب و کار مورد علاقه خود را افتتاح و راه اندازی نمایید.
  • امکان خرید اقساطی ملک، اتومبیل، لوازم منزل و پرداخت اقساطی کلیه هزینه ها همانند افراد ترک
  • افتتاح حساب در تمامی بانک های کشور ترکیه و اخذ کردیت کارت از بانک های مختلف و پرداخت هزینه ها بصورت اقساطی
  • امکان دریافت وام از بانک های مختلف با کمترین بهره (بانک های دولتی و خصوصی و کلیه موسسات)
  • یکی دیگر از مزایای اخذ شهروندی ترکیه، این است که نیازی به حضور مداوم شخص در ترکیه نیست.
  • با توجه به تخصصی که افراد در زمینه های مختلف دارند بدون دریافت کارت اجازه کار می توانند در مراکز مربوطه مشغول به کار شوند.
  • آیا می دانید پزشکانی که تابعیت کشور ترکیه را دریافت می نمایند می توانند در بیمارستانهای خصوصی و دولتی کشور ترکیه مشغول به کار شوند و یا به صورت مستقل مطب افتتاح نمایند.
  • فرزندان زیر 18 سال افرادی که شهروندی ترکیه (پاسپورت قانونی ترکیه) را دریافت می نمایند می توانند در مدارس دولتی  و دانشگاههای دولتی معتبر بدون هزینه یا با کمترین هزینه تحصیل نمایند.
  • در صورت داشتن پاسپورت قانونی ترکیه ، خرید ملک و اتومبیل به راحتی با پرداخت کمترین پیش هزینه و اقساط بلند مدت امکان پذیر است.
  • با دریافت تابعیت ترکیه و افتتاح حساب در کلیه بانک های معتبر کشور ترکیه می توانید کلیه هزینه های خرید لوازم منزل، لوازم شخصی، هزینه های مختلف زندگی را به صورت تقسیط پرداخت نمایید.
افتتاح حساب بانکی در بانکهای ترکیه
  • دریافت کارت ملی ترک بعد از پاسپورت قانونی ترکیه و بهره مند شدن از بیمه های مختلف با کمترین هزینه (بیمه بازنشستگی و درمانی)
  • امکان تجارت آزاد (تجارت بین المللی بدون محدودیت و تحریم ها)
  • امکان تحصیل در مدارس و دانشگاههای مختلف دولتی و دریافت بورسیه (آموزش رایگان یا با پرداخت کمترین هزینه)
  • در صورت تمایل امکان تغییر نام و نام خانوادگی
  • برخورداری از کلیه حقوق و مزایای شهروندی همانند افراد ترک
  • رتبه 42 در داشتن اعتبار بین پاسپورت کشور های مختلف (در سال 2020)
  • سفر بدون ویزا به حدود 113 کشور (بعضی کاملا بدون ویزا و بقیه ویزا یا در فرودگاه کشور مقصد صادر می گردد و یا صدور آنلاین )
  • سفر به آمریکا با پاسپورت ترکیه
  • سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه
  • حق رای در انتخابات مختلف
  • برخورداری از حق کامل پزشکی و درمان
  • گذرنامه ترکیه در بین پنجاه پاسپورت معتبر دنیا جای می‌ گیرد.
  • با دریافت گذرنامه ترکیه شما می توانید از مزایای بازنشستگی استفاده کنید.

انواع پاسپورت ترکیه

انواع پاسپورت کشور ترکیه در رنگ های قرمز، سبز، طوسی، مشکی  است که با توجه به مشاغل و مقام های مختلف صادر می گردد. در زیر به هر کدام از این ها به صورت کاملا گذرا اشاره میکنیم.

پاسپورت عمومی به رنگ قرمز (Bordo Passport)

پاسپورت عمومی (Umumi Pasaport) همانطور که از اسم آن پیداست به افراد عادی جامعه تعلق می گیرد. بدیهی است که اگر شما به عنوان یک فرد عادی ایرانی قصد دریافت pasaport ترکیه را داشته باشید، این پاسپورت برای شما مناسب است.

پاسپورت ویژه به رنگ سبز (Hususi Pasaport)

این پاسپورت خصوصی است که مخصوص مقامات و مدیران دولتی در درجات 1 و 2 و 3 صادر می شود. پاسپورت سبز اعتبار خود را از مهر ویژه ای که بر روی آن ثبت شده است به دست می آورد. این مدل از گذرنامه به نمایندگان مجلس، اعضای سابق شهرداری، کارمندان رسمی دولت و … اختصاص می یابد. türk yeşil pasaportu در سی صفحه ارائه می شود.

پاسپورت سرویس ترکیه به رنگ طوسی (Gri Pasaport)

پاسپورت سرویس(Hizmet Pasaportu) مخصوص افرادی است که برای انجام ماموریت از طرف موسسات رسمی و ادارات به خارج از کشور فرستاده می شوند و افرادی هستند که بطور عادی پاسپورت قرمز دریافت می کنند و قابلیت دریافت پاسپورت های سبز و مشکی را ندارند و جهت انجام ماموریت کاری خارجی پاسپورت طوسی دریافت می نمایند.

پاسپورت دیپلماتیک ترکیه به رنگ مشکی (Siyah Pasaport)

Diplomatik Pasaport مخصوص وزرا، فرمانداران، شهرداران، مقام های دولتی سطح بالا است. دیپلمات‌ های ترکیه، رئیس جمهور های قبلی، رئیس های شهرداری، اعضای دیوان عالی عدالت و… همگی مشمول دریافت این پاسپورت بیست و هشت صفحه ای می‌شوند.

مدارک لازم برای پاسپورت ترکیه

شناسنامه با ترجمه رسمی و تایید شده دادگستری و وزارت امور خارجه ایران و سفارت ترکیه

  1. ترجمه رسمی سند ازدواج و تایید توسط وزارت امور خارجه و دادگستری و سفارت ترکیه
  2. 6 قطعه عکس (عکس در چند ماه قبل گرفته شده باشد)
  3. اصل کلیه مدارک اشخاصی که برای پاسپورت اقدام می کنند (اصل شناسنامه، اصل پاسپورت و اصل سند ازدواج)
  4. سند ملک و تاییدیه که اثبات می کند ارزش ملک 400.000 دلار مشخص شده است.
  5. فیش واریزی به حساب سازنده (فروشنده) که باید از حساب شخصی فرد متقاضی باشد.DOVIZ ALIM BELGESI

در مراحل اخذ پاسپورت قانونی ترکیه شرکت هفت مهر با سالها تجربه در امور سرمایه گذاری، مهاجرتی و اقامتی کشور ترکیه، در کلیه مراحل همراه شما خواهد بود و امور توسط وکلا و مشاورین شرکت هفت مهر به صورت قانونی و تضمین شده انجام خواهند شد.

عکس پاسپورت ترکیه که توسط شرکت هفت مهر گرفته شده است
مراحل دریافت پاسپورت ترکیه
نمونه پاسپورت ترکیه (عکس پاسپورت ترکیه)

مراحل دریافت پاسپورت ترکیه

شما باید برای گذراندن مراحل دریافت پاسپورت ترکیه از این پنج مرحله عبور کنید.

  • اولین مرحله گرفتن پآسپورت ترکیه

    در اولین مرحله برای شخص خریدار حساب بانکی در معتبرترین بانکهای ترکیه افتتاح می شود، چون یکی از مهمترین نکات در اخذ تابعیت کشور ترکیه واریز مستقیم مبلغ از حساب متقاضی به حساب شرکت سازنده یا فروشنده ملک است و کارت های بانکی برای شخص دریافت می گردد.

لازم به ذکر است که برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه حضور خریدار و همراه داشتن پاسپورت الزامی است.

  • دومین مرحله دریافت گذرنامه ترکیه

    یکی دیگر از مهمترین مراحل در اخذ پاسپورت قانونی ترکیه بازدید از املاک فروشی و پروژهای مختلف است که شخص خریدار علاوه بر دریافت تابعیت کشور ترکیه می تواند سرمایه گذاری مطمئنی نیز انجام دهد و پس از سه سال در صورت تمایل با سود بالا ملک خریداری شده را به فروش برساند.

بازدید از املاک مختلف با توجه به سلیقه و انتظار شخص خریدار انجام می گردد مشاوران شرکت هفت مهر با سالها تجربه و سابقه درخشان در امور املاک ، بهترین و با کیفیت ترین و سودآورترین املاک را به شما معرفی می کنند.

از پروژه های مختلف (آپارتمان ها، ویلا، …) در مناطق مختلف استانبول اروپایی و آسیایی بازدید می نمایید و با توجه به سلیقه خود از بین بهترین گزینه ها، ملک مورد نظر خود را انتخاب می کنید.
شرکت هفت مهر به عنوان نماینده اکثر شرکت های سازنده و تسلط بر بازار ملک و قوانین مربوط به اخذ پاسپورت، شما را تا انتخابی مطمئن و خریدی سودآور همراهی می کند.

لازم است برای خرید ملک نکاتی را در نظر داشته باشید و شرکت هفت مهر با توجه به همه این موارد ، ملک را به شما معرفی می کند.

از مهمترین نکات در خرید ملک و سرمایه گذاری در املاک جهت اخذ پاسپورت ترکیه می توان به این موارد اشاره کرد:
حتما باید ملک خریداری شده از شرکت ترک یا شخص ترک باشد، امکان خرید ملک از اشخاص خارجی وجود ندارد.

می توانید به جای یک ملک به ارزش 400,000 دلار، چندین ملک که ارزش مجموع آنها 400,000 دلار باشد خریداری نمایید.

مبلغ باید مستقیم از حساب شخص خریدار به حساب شرکت سازنده و یا شخص فروشنده واریز گردد.

  • مرحله سوم:

مرحله درخواست شهروندی است که به اداره تاپو (سند) مراجعه می نمایید و درخواست شهروندی ارائه می دهید.

کارشناس رسمی دولتی از ملک بازدید می کند و ارزش ملک را مشخص می کند، حتما ارزش ملک باید بیش از 400,000 دلار باشد و مشاوران و وکلای شرکت هفت مهر قبل از انجام پروسه کارشناسی، ارزش ملک را بررسی می کنند و املاکی که ارزش واقعی بیش از 400,000 دلار است به شما معرفی می کنند.

  • مرحله چهارم:

مرحله خرید ملک و به نام شدن سند است که تمامی امور با نظارت وکیل شرکت و مترجم رسمی اداره دادگستری کشور ترکیه انجام می شود.
ملک به نام شما می شود و مدت سه سال قابل فروش نمی باشد و در صورت شرایط اضطرار برای صاحب ملک این قرار داد فیمابین دولت ترکیه و صاحب ملک قابل فسخ می باشد و قابلیت فروش برای ملک خریداری شده فراهم می شود، اما در این صورت پاسپورت و تابعیت لغو می گردد.

  • مرحله پنجم:

بعد از مرحله به نام شدن سند ملک ، کارت اقامت سرمایه گذاران به شما داده می شود و سایر مدارک جهت بررسی و انجام امور شهروندی به آنکارا فرستاده می شود.

بعد از حدود دو الی سه ماه کارت شهروندی شما صادر می گردد و به شما تحویل داده می شود.
کلیه مراحل تحت نظارت وکیل باتجربه شرکت هفت مهر انجام می شود و می توانید با اطمینان کامل شهروندی ترکیه را دریافت نمایید.

راه های گرفتن پاسپورت ترکیه

چندین روش برای دریافت پاسپورت قانونی ترکیه وجود دارد و یکی از آسان ترین و محبوب ترین روشهایی که با سودآوری نیز همراه است:

  1. سرمایه گذاری در املاک با ارزش بیش از 400,000 دلار (حفظ سرمایه گذاری به مدت سه سال) لازم به ذکر است که می توان در صورت هر گونه اضطرار از طرف مالک، این قرار داد فسخ شود و ملک قابلیت فروش داشته باشد.
  2. سپرده بانکی به ارزش 500000 دلار در بانک (مبلغ به مدت سه سال باید در بانک باقی بماند) و همچنین به سپرده در بانک سود ماهانه تعلق می گیرد.
  3. ازدواج با شخص ترک که باید توسط مراکز رسمی و مراجع قانونی ثبت شده باشد.
    • در مورد ازدواج شخص خارجی با ترک و دریافت اقامت دایم باید سوری نبودن ازدواج اثبات شود و بررسی های قانونی در مورد جوانب مختلف که نشان دهنده ازدواج واقعی است انجام می شود که بعد از زمانی حدود 4-5 سال، شخص خارجی در صورت داشتن شرایط لازم اقامت دایم کشور ترکیه را دریافت می نماید.
  4. ثبت شرکت و اخذ اجازه کار:
    • با ثبت قانونی شرکت در کشور ترکیه و اخذ اجازه کار بصورت قانونی و رسمی به مدت پنج سال بدون وقفه همچنین پرداخت منظم مالیات، می توان جهت اخذ اقامت دایم کشور ترکیه اقدام نمود.
  5. از طریق کار و استخدام در شرکت رسمی و اخذ مجوز کار
    • در این روش اخذ اقامت دایم، کارفرمایی معتبر برای شخص درخواست مجوز کار می دهد و پس از انجام مراحل قانونی مجوز کار صادر می شود. باید توجه داشت که مجوز کار اخذ شده مخصوص به کاری است که کارفرما برای آن درخواست داده است و برای کار در مکانهای مختلف نمی توان از مجوز کار یکسان استفاده کرد. بعد از پنج سال در صورت داشتن شرایط لازم جهت اخذ اقامت دایم کشور ترکیه می توان اقدام نمود.
  6. اخذ پاسپورت و شهروندی از طریق تولد
    • با توجه به قوانین کشور ترکیه درباره کسب تابعیت و شهروندی کشور ترکیه، در صورتی که افراد خارجی در کشور ترکیه صاحب فرزند شوند نمی توانند برای نوزاد درخواست تابعیت و شهروندی نمایند. اما اگر والدین موفق به اخذ پاسپورت ترکیه شده باشند فرزند آنها نیز تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت می نماید.
نکات مهم درباره ثبت شرکت در ترکیه و مدارک لازم

اعتبار پاسپورت ترکیه یا قدرت پاسپورت ترکیه چقدر است؟

درباره ی اعتبار پاسپورت ترکیه همین را بگویم که این گذرنامه یکی از 40 گذرنامه برتر جهانی است. با داشتن تابعیت ترکیه می توانید به بیش از 120 کشور بدون ویزا (یا با ویزای فوری که در فرودگاه کشور مقصد صادر می شود) سفر کنید بنابراین بسیاری از موانع که جهت تجارت و تردد به کشورهای مختلف وجود داشته از بین رفته و می توانید جهت انجام کلیه امور خود (تجاری، اقتصادی و گردشی و شخصی ،… در کشور های مختلف تردد نمایید).

درباره قدرت پاسپورت ترکیه می توان به موارد مختلفی اشاره کرد.

  • با اخذ تابعیت ترکیه می توان از کلیه مزایای زندگی در کشوری با پتانسیل بالای شغلی ، اقتصادی ، تجاری ،… برخوردار شد.
  • کشور ترکیه طبق دیدگاهها، برنامه ها و قوانین جدید از کلیه سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می کند. کارآفرینان می توانند با تکیه بر تجربیات و توانایی خود وارد بازار کار کشور ترکیه شده و از مزایای زندگی در کشوری با تکنولوژی پیشرفته در زمینه شغلی خود بهره مند گردند.
  • کشور ترکیه پلی بین قاره آسیا و اروپاست که از نظر موقعیت جغرافیایی و تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • آب و هوا و طبیعت زیبای کشور ترکیه، وجود مراکز گردشگری و توریستی مختلف، فرهنگ غنی و مهمان نوازی مردم ترک زبان، منابع طبیعی مختلف، مناطق زیبای ساحلی ، … از مهمترین دلایلی است که سالانه گردشگران از کشورهای مختلف را برای تفریح و گذراندن تعطیلات به خود جذب می کند و عاملی جهت رشد اقتصادی و پیشرفت کشور ترکیه در کلیه زمینه هاست.
  • می توانید با حرفه و تخصص خود در کلیه مراکز و ادارات دولتی و خصوصی کشور ترکیه مشغول به کار شوید و یا به دور از همه تحریم ها تجارت کنید.
  • از حقوق بازنشستگی، با کیفیت ترین آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی ، بالاترین سطح بهداشت و کیفیت زندگی بهره مند گردید.
  • بازار پررونق  کسب و کار در ترکیه از مهمترین دلایلی است که با اخذ تابعیت کشور ترکیه می توانید از آن برخوردار شوید : باتوجه به اینکه کشور ترکیه بخصوص استانبول از مهمترین مقاصد گردشگری محسوب می شود صنعت گردشگری  و مشاغل مربوط به آن مانند (آژانس های مسافرتی ،هتل، رستوران، ..) بسیار پر رونق است.
  • صادرات و واردات ، افتتاح  کافه و رستوران، مارکت، آرایشگاه ، فعالیت در صنعت مد و فشن (طراحی و تولید پوشاک)، … از موارد شغلی مهمی هستند که در کشور ترکیه با درآمد بالا می توان برای نمونه به آنها اشاره کرد.

با پاسپورت ترکیه به چند کشور می توان سفر کرد؟

لیست کشورهایی که با پاسپورت ترکیه می توانیم بدون ویزا به آنها سفر کنیم و مدت زمان و نحوه اخذ ویزا برای هر کشور به چه صورت است :

WWW.HAFTMEHR.COM
لیست کشورهای اروپایی که با اخذ پاسپورت ترکیه می توانیم بدون ویزا به آنها  سفر کنیم
شماره نام کشور قاره نوع ویزا مدت اقامت
1 آندورا اروپا بدون ویزا 90 روز
2 آلبانی اروپا بدون ویزا 90 روز
3 جمهوری آذربایجان اروپا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 30 روز
4 بلاروس اروپا بدون ویزا 30 روز
5 بوسنی هرزگوین اروپا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 120 روز
6 گرجستان اروپا بدون ویزا 365 روز
7 قبرس شمالی اروپا بدون ویزا بدون محدودیت
8 مونته نگرو اروپا بدون ویزا 90 روز
9 کوزوو اروپا بدون ویزا 90 روز
10 جمهوری مقدونیه اروپا بدون ویزا 90 روز
11 مالدووا اروپا بدون ویزا 90 روز
12 صربستان اروپا بدون ویزا 90 روز
13 اوکراین اروپا بدون ویزا 90 روز
WWW.HAFTMEHR.COM
WWW.HAFTMEHR.COM
لیست کشورهای آسیایی که با اخذ پاسپورت ترکیه می توانیم بدون ویزا به آنها  سفر کنیم
شماره نام کشور قاره نوع ویزا مدت اقامت
1 بحرین آسیا بدون ویزا 90 روز
2 لبنان آسیا بدون ویزا 90 روز
3 اندونزی آسیا بدون ویزا 30 روز
4 ارمنستان آسیا بدون ویزا 90 روز
5 فیلیپین آسیا بدون ویزا 30  روز
6 کره جنوبی آسیا بدون ویزا 90 روز
7 هنگ کنگ آسیا بدون ویزا 90 روز
8 عراق آسیا بدون ویزا 30 روز
9 ایران آسیا بدون ویزا 90 روز
10 ژاپن آسیا بدون ویزا 90 روز
11 قطر آسیا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 14 روز
12 قزاقستان آسیا بدون ویزا 90 روز
13 قرقیزستان آسیا بدون ویزا نامحدود
14 کویت آسیا بدون ویزا 90 روز
15 تیمور شرقی آسیا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 30 روز
16 ماکائو آسیا بدون ویزا 30 روز
17 مالدیو آسیا بدون ویزا 30 روز
18 مالزی آسیا بدون ویزا 90 روز
19 مغولستان آسیا بدون ویزا 30 روز
20 میانمار آسیا اخذ ویزا بصورت آنلاین 28 روز
21 نپال آسیا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 15-90 روز
22 ازبکستان آسیا بدون ویزا 30 روز
23 سنگاپور آسیا بدون ویزا 90 روز
24 سریلانگا آسیا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد یا آنلاین 30 روز
25 سوریه آسیا بدون ویزا 90 روز
26 تاجیکستان آسیا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 60 روز
27 تایلند آسیا بدون ویزا 30 روز
28 تایوان آسیا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 30 روز
29 عمان آسیا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 30 روز
30 اردن آسیا بدون ویزا 90 روز
WWW.HAFTMEHR.COM
WWW.HAFTMEHR.COM
لیست کشورهای آمریکای شمالی که با اخذ پاسپورت ترکیه می توانیم بدون ویزا به آنها  سفر کنیم
شماره نام کشور قاره نوع ویزا مدت اقامت
1 آنتیگوا و باربودا آمریکای شمالی بدون ویزا 180 روز
2 باهاما آمریکای شمالی صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 240 روز
3 باربادوس آمریکای شمالی بدون ویزا 90 روز
4 بلیز آمریکای شمالی بدون ویزا 90 روز
5 دومینیکا آمریکای شمالی بدون ویزا 21 روز
6 جمهوری دومینیکن آمریکای شمالی صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 30 روز
7 ال سالوادور آمریکای شمالی بدون ویزا 90 روز
8 گواتمالا آمریکای شمالی بدون ویزا 90 روز
9 هائیتی آمریکای شمالی صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 90 روز
10 هندوراس آمریکای شمالی بدون ویزا 90 روز
11 جامائیکا آمریکای شمالی بدون ویزا 90 روز
12 کاستاریکا آمریکای شمالی صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 90 روز
13 مکزیک آمریکای شمالی صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 90 روز
14 نیکاراگوئه آمریکای شمالی بدون ویزا 90 روز
15 پاناما آمریکای شمالی بدون ویزا 180 روز
16 سنت کیتس و جزایز نویس آمریکای شمالی بدون ویزا 90 روز
17 سنت لویس آمریکای شمالی بدون ویزا 6 هفته
18 جزایر سنت وینسنت و گرنادینها آمریکای شمالی بدون ویزا 30 روز
19 ترینیداد و توباگو آمریکای شمالی بدون ویزا 30 روز
20 جزایر تورکس و کایکوس آمریکای شمالی بدون ویزا 90 روز
21 جزایر بریتیش ویرجین آمریکای شمالی بدون ویزا 30 روز
WWW.HAFTMEHR.COM
لیست کشورهای آمریکای جنوبی که با اخذ پاسپورت ترکیه می توانیم بدون ویزا به آنها  سفر کنیم
شماره نام کشور قاره نوع ویزا مدت اقامت
1 آرژانتین آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
2 بولیوی آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
3 برزیل آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
4 اکوادور آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
5 کلمبیا آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
6 پاراگوئه آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
7 شیلی آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
8 پرو آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
9 اروگوئه آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
10 ونزوئلا آمریکای جنوبی بدون ویزا     90 روز
WWW.HAFTMEHR.COM
لیست کشورهای آفریقایی که با اخذ پاسپورت ترکیه می توانیم بدون ویزا به آنها  سفر کنیم
شماره نام کشور قاره نوع ویزا مدت اقامت
1 بوتسوانا آفریقا بدون ویزا 180 روز
2 مراکش آفریقا بدون ویزا 240 روز
3 ساحل عاج آفریقا صدور آنلاین ویزا 90 روز
4 جمهوری آفریقای جنوبی آفریقا بدون ویزا 30 روز
5 کنیا آفریقا صدور آنلاین ویزا 90 روز
6 جمهوری کومور آفریقا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 90 روز
7 لیبی آفریقا بدون ویزا 90 روز
8 ماداگاسکار آفریقا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 90 روز
9 موریس آفریقا بدون ویزا 30 روز
10 موزامبیک آفریقا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 90 روز
11 زامبیا آفریقا بدون ویزا 30 روز
12 وراندا آفریقا بدون ویزا 90 روز
13 زیمبابوه آفریقا صدور آنلاین ویزا 30 روز
14 سنگال آفریقا صدور آنلاین ویزا 90 روز
15 سیشل آفریقا بدون ویزا 90 روز
16 سوازیلند آفریقا بدون ویزا 90 روز
17 تانزانیا آفریقا بدون ویزا 90 روز
18 توگو آفریقا صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 30 روز
19 تونس آفریقا بدون ویزا 90 روز
WWW.HAFTMEHR.COM
لیست کشورهای اقیانوسیه که با اخذ پاسپورت ترکیه می توانیم بدون ویزا به آنها  سفر کنیم
شماره نام کشور قاره نوع ویزا مدت اقامت
1 جزایر کوک اقیانوسیه بدون ویزا 31 روز
2 فیجی اقیانوسیه بدون ویزا 120 روز
3 کامبوجیا اقیانوسیه صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 30 روز
4 نیووی اقیانوسیه بدون ویزا 30 روز
5 پالائو اقیانوسیه بدون ویزا 30 روز
6 ساموا اقیانوسیه بدون ویزا 60 روز
7 تونگا اقیانوسیه صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 31 روز
8 تووالو تونگا اقیانوسیه صدور ویزا در فرودگاه کشور مقصد 30 روز
9 وانواتو اقیانوسیه بدون ویزا 30 روز
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 64 نظر

5 64
پاسپورت ترکیه برای ایرانیان – چگونه پاسپورت ترکیه ای بگیریم