اعتبار پاسپورت ترکیه چقدر است؟

اعتبار پاسپورت ترکیه چقدر است

در این مقاله رتبه جهانی پاسپورت ترکیه، کشورهایی که به دارنده پاسپورت ترکیه اجازه سفر می‌دهند، مزایای اخذ تابعیت ترکیه و مراحل درخواست شهروندی ترکیه در ازای سرمایه گذاری در ملک را بررسی می‌کنیم. ما سعی کردیم ابعاد مختلفی از اعتبار پاسپورت ترکیه را بررسی کنیم.

شهروندان ترکیه می‌توانند بدون ویزا به ۷۲ کشور جهان و همچنین در بدو ورود به بیش از ۴۰ کشور با ویزا سفر کنند. انتظار می‌رود پاسپورت ترکیه در دوره آینده پس از پایان همه‌گیری کووید-۱۹، عمدتاً با تکمیل فرآیند واکسن و کاهش محدودیت‌های سفر، بهبود یابد.

پاسپورت ترکیه در رده‌بندی جهانی رتبه چندم را دارد؟

ارزش پاسپورت ترکیه در سال ۲۰۲۲ رشد چشم‌گیری داشت به طوری‌که پس از اپیدمی کووید-۱۹ در رتبه ۳۸ جهان قرار گرفت و ۱۱۷ امتیاز در شاخص سفرهای بدون ویزا به ثبت رساند.

با پاسپورت ترکیه به کدام کشورها می‌توان رفت؟

پاسپورت ترکیه به دارنده آن اجازه می‌دهد بدون نیاز به ویزا از قبل وارد بیش از ۷۲ کشور شود، از جمله:

قطر، تونس، اردن، عراق، مراکش، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ، اندونزی، برزیل، آرژانتین، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، برونئی دارالسلام، شیلی، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، گرجستان، پاراگوئه، صربستان، آفریقای جنوبی، تایلند، قبرس شمالی، اوکراین و اروگوئه.

دارنده پاسپورت ترکیه همچنین می‌تواند با ویزای فوری صادر شده در بدو ورود به بیش از ۴۲ کشور جهان وارد شود که مهمترین آنها عبارتند از: کویت، بحرین، لبنان و اکثر کشورهای آفریقایی.

او همچنین می تواند با ویزای آنلاین به بیش از ۷ کشور از جمله استرالیا و عمان وارد شود. بسیاری از کشورهایی که نیاز به ویزا دارند، آن را با شرایط آسان به دارنده ملیت ترکیه می دهند.

پیش‌بینی می‌شود در صورت پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، در چارچوب مذاکرات و توافقات بین‌المللی ترکیه و اتحادیه اروپا، برای اعطای تسهیلات عمده به شهروند ترکیه برای اخذ ویزای شینگن به وی اجازه ورود به بسیاری از کشورهای اروپایی را بدهد، این مذاکرات می‌تواند منجر به اعطای حق ورود به اروپا بدون ویزا برای دارنده پاسپورت ترکیه در آینده شود.

اعتبار پاسپورت ترکیه ۲۰۲۲

برنامه‌های راهبردی دولت ترکیه مبتنی بر تقویت اقتصاد و تامین منابع جدید درآمد برای آن است که ثبات و توسعه پایدار را در دراز مدت تضمین می‌کند. این امر در برنامه دولت جدید ترکیه که در آغاز دومین سلطنت جمهوری ترکیه اعلام شد، منعکس شد.

ادامه کار بر روی پروژه‌های بزرگ که برخی از آنها در حال تکمیل هستند، مانند فرودگاه سوم استانبول، کانال استانبول و شبکه‌های جدید مترو، به وضوح نشان می‌دهد که رنسانس این کشور یک چرخ ثابت است که از توقف یا حتی کاهش سرعت خودداری می‌کند.

موقعیت ترکیه در قلب جهان بین آسیا و اروپا به آن اهمیت استراتژیک منحصر به فردی بخشیده است و آن را پلی برای ملاقات تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف و یک مسیر تجاری بسیار مهم بین شرق و غرب، زمین، دریا و هوا کرده است.

استانبول، پایتخت جهان اسلام، مهد شکوه و تمدن اصیل عثمانی، با آداب و رسوم، سنت‌ها، مساجد و خیابان‌های شرقی، در کنار شخصیت مدرن اروپایی ایستاده است. شهر بزرگ تجاری و صنعتی امروزی که چشم همگان را به خود دوخته‌است. در مورد طبیعت و آب و هوا، آنها غیر قابل توصیف هستند. سایر شهرهای ترکیه با زیبایی طبیعی، سرسبزی، جویبارهای آب، سواحل و چمنزارها، در آب و هوای معتدل و بیشتر ماه‌های سال، مشخص می‌شوند.

امتیازات اخذ تابعیت ترکیه

اما ممکن است یک سوال مطرح شود که فایده اخذ تابعیت ترکیه چیست؟ چه چیزی آن را از سایر ملیت‌ها متمایز می‌کند؟

ترکیه کشوری مدرن است که شاهد رشد بی‌سابقه‌ای در پروژه‌های زیربنایی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی از جمله حمایت از بخش املاک، جذب سرمایه‌های خارجی به آن و همچنین توسعه بخش‌های صنعتی، تجاری و کشاورزی و صادرات است.

آرزوهای آینده ترکیه مبتنی بر ارتقای تحولات فناوری در جنبه‌های مختلف دولت و زندگی است، نهادهای دولتی و بخش خصوصی سیاست‌های بازتر و انعطاف‌پذیرتری اتخاذ می‌کنند و ارائه خدمات را از طریق کانال‌های متعدد تسهیل می‌کنند که مهمترین آنها سایت‌های اینترنتی امن و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه است. که به ساده ترین راه برای اتصال و درخواست خدمات دولتی و تجاری به تمامی اقشار جامعه تبدیل شده‌اند.

مزایای پاسپورت ترکیه و شهروندی ترکیه

به دارنده خود حقوق شهروندی کامل اعطا می‌کند.

پاسپورتی بلند مدت که تنها هر ۱۰ سال یک بار نیاز به تمدید دارد.

شما موظف نیستید که تابعیت اصلی خود را رها کنید، زیرا تابعیت دوگانه حق قانونی شماست.

حق بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و آموزشی رایگان را اعطا می‌کند.

یکی از پاسپورت‌های بالاترین امتیاز در جهان است.

شما می‌توانید پاسپورت خود را در یک دوره نسبتا کوتاه (معمولا بیش از سه ماه) دریافت کنید.

چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم؟

در چارچوب مقررات این کشور، اکنون به خارجیانی که املاک و مستغلات به ارزش حداقل ۴۰۰.۰۰۰ دلار در ترکیه خریداری می‌کنند، به شرط عدم فروش ملک به مدت حداقل ۳ سال، تابعیت می‌دهد. با خرید ملکی به ارزش حداقل ۴۰۰.۰۰۰ دلار در هر نقطه از ترکیه یا سرمایه گذاری ۵۰۰.۰۰۰ دلاری، سرمایه گذار خارجی می‌تواند ظرف مدت ۳ ماه برای خود و خانواده خود تابعیت ترکیه را دریافت کند.

فرم دریافت مشاوره

جهت دریافت مشاوره کافیست فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم

0 + 3 = ?

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 2 نظر

5 2
اعتبار پاسپورت ترکیه چقدر است؟