معرفی رستوران های ایرانی در استانبول

معرفی رستوران های ایرانی در استانبول

رستوران ایرانی در استانبول

در سفرهای خارجی شاید نتوانیم غذای باب میل خود را پیدا کنیم؛ به همین دلیل چشیدن طعم غذای ایرانی در قلب ترکیه، در رستوران های ایرانی در استانبول لذت بیادماندنی را برایمان رقم خواهد زد.

هنگام سفر به ترکیه و شهر استانبول، با وجود اینکه فرهنگ ‌هایی بسیار مشابه یکدیگر داریم، باز هم ممکن است از غذاهای ترکیه خسته شویم و دلمان یک چلوکباب خوشمزه ایرانی بخواهد. شاید تصور کنید که امکان چشیدن طعم غذاهای ایرانی در استانبول وجود ندارد

باید بگوییم که رستوران های ایرانی در استانبول تعدادشان کم نیست و به راحتی در محله های معروف استانبول مانند اطراف تکسیم (Taksim) می توانید رستوران ایرانی پیدا کنید.

رستوران های ایرانی مختلفی در استانبول مشغول به کار هستند تا پذیرای شما عزیزان باشند. نکته جالب توجه این است که رستوران های ایرانی در استانبول بین مردم محلی استانبول هم بسیار پرطرفدار هستند و به این ترتیب مردم ترکیه نیز کمی با فرهنگ ایرانیان آشنا می‌شوند.

معرفی رستوران های ایرانی در استانبول

لیست بهترین رستوران های ایرانی استانبول

  • رستوران نایب استانبول | Nayeb Restaurant
  • رستوران ایرانی ریحون | Reyhun Restaurant
  • رستوران ایرانی آسمان | Asuman
  • رستوران شیراز | Şiraz Restaurant
  • رستوران ایرانی سودی | Sudi Restaurant
  • کافه رستوران شهرزاد | Restaurant Shahrzad
  • رستوران ایرانی شاهنامه | Shahname Restaurant
  • رستوران مژگان | Mojguraan Persian Restant

رستوران نایب استانبول | Nayeb Restaurant

اولین رستورانی که در بین رستوران های ایرانی در استانبول می خواهیم به شما معرفی نماییم، رستوران نایب است. نایب یکی از رستوران های ایرانی در استانبول است که گزینه ای مناسب برای رفتن به یک رستوران با روح ایرانی و خوردن غذای ایرانی در سفر به استانبول می باشد. ساعت کاری این رستوران از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۴ نیمه شب است. منوی این رستوران ایرانی کاملا از آیتم های غذاهای ایرانی تشکیل شده است و هیچ غذای بین المللی و ترکی را به مشتریانش ارائه نمی کند.

منوی این رستوران برای وعده های صبحانه و شام انتخاب های گوناگون و مختلفی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. از جمله برنامه هایی که این هتل برای مشتریان خود در نظر گرفته است، پخش موسیقی زنده است. این رستوران در منطقه ی فاتح استانبول قرار گرفته است.

معرفی رستوران های ایرانی در استانبول

رستوران ایرانی ریحون | Reyhun Restaurant

مورد بعدی از رستوران های ایرانی در استانبول رستوران ریحون است. این رستوران در محله بی اوغلو، خیابان یئنی چارشی استانبول قرار دارد که علاوه بر ایرانیان، مورد توجه گردشگران نیز می باشد. اگر در وبسایت ها، صفحات مجازی و یا اپلیکیشن ها بررسی کنیم، خواهیم دید که این رستوران توسط کاربران زیادی مورد توجه قرار گرفته است و توانسته امتیاز خوبی را کسب کند.

غذاهای موجود در این رستوران شامل انواع کباب ها خورشت های مشهور ایرانی که همراه با برنج ایرانی سرو می شوند، سالادهای ایرانی مانند سالاد شیرازی و دسرهای مشهوری است. رستوران ریحون از نگاه وب سایت معروف و معتبر تریپ ادوایزر (Tripadvisor) نیز یکی از رستوران های ایرانی در استانبول است که کیفیت بسیار مناسبی را در اختیار مشتریان و مراجعینش قرار می دهد. رستوران ریحون از جمله رستوران های ایرانی در استانبول است که در میدان معروف استانبول قرار گرفته است.

این رستوران در واقع در بین میدان معروف تکسیم و خیابان استقلال استانبول قرار گرفته است. از مزیت هایی که رستوران ریحون را به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول بسیار معروف کرده است این است که هم بسیار کیفیت غذاهایش بالاست و هم حجمی که به عنوان یک پرس غذا به مراجعینش می دهد، بسیار زیاد و قابل توجه است.

این رستوران دارای منوی غذاهای ایرانی، حلال، استیک و آسیای میانه است. ساعت کاری این رستوران، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۳ قبل از نیمه شب است. رستوران ریحون معمولا برای وعده ی ناهار و شام باز است و اگر بخواهید می توانید از سرویس بیرون بر این رستوران نیز استفاده نمایید و در هر کجا که هستید و تمایل دارید از غذاهای این رستوران میل نمایید.

معرفی رستوران های ایرانی در استانبول

رستوران ایرانی آسمان | Asuman

رستوران بعدی در لیست رستوران های ایرانی در استانبول که می توان معرفی کرد، رستوران آسمان است. این رستوران واقع در محله فاتح، بلوار آکسارای بوده و بسیار مورد توجه ایرانیان مقیم ترکیه است. در این رستوران علاوه بر کباب هایی با کیفیت عالی و نیز خورشت های ایرانی خوب، نوشیدنی هایی مانند نوشانه، دوغ و دلسترهای ایرانی نیز به فروش می رسند که می تواند حس زندگی در ایران را بیشتر به مشتریان خود القا کند. در این رستوران، منوی غذاییشان کاملا با غذاهای ایرانی پر شده و همگی هم البته دارای قیمت مناسبی نیز هستند. این رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۲ شب باز است.

رستوران شیراز | Şiraz Restaurant

مورد بعدی از لیست رستوران ایرانی در استانبول رستوران شیراز است. اگر شما در استانبول روزی هوس کردید تا غذایی کاملا ایرانی میل نمایید، در میان گزینه هایتان سری هم به رستوران شیراز در خیابان علی صراف بزنید. این رستوران علاوه بر این که ایرانی است، حسی ناب از شیراز را از ابتدا و همان مولوکول های هوایش نیز منتقل می کند.

کسانی که هنگام سفرشان به جاهای دیدنی استانبول به این رستوران نیز رفته اند، تجربه ی حضورشان را از این رستوران به این گونه بیان کرده اند که این رستوران را کاملا مکانی دنج و آرام دیده اند. پرسنلی که در این رستوران به شما سرویس می دهند، رفتاری کاملا حرفه ای و البته صمیمی دارند که حضور در این رستوران را برای شما دلنشین می سازد. در منوی این رستوران انواع و اقسام غذاهای اصیل ایرانی را با پختی بسیار خوب و با کیفیت در اختیار مشتریان خود می گذارند. منوی کاملا ایرانی این رستوران را از دست ندهید.

معرفی رستوران های ایرانی در استانبول

رستوران ایرانی سودی | Sudi Restaurant

نام رستوران بعدی، رستوران سودی واقع در استانبول، آتاشهیر، خیابان آتاپارک می باشد. این رستوران نیز از جمله رستوران های مورد علاقه ایرانیان ساکن در استانبول می باشد. این رستوران دارای غذاهای دیگری مانند آش دوغ، سوپ های ایرانی، خورشت های متفاوت مانند فسنجان و سایر غذاهای ایرانی می باشد. این رستوران با توجه به نظرات مشتری ها، دارای خورشت های بسیار خوبی است تا جایی که شهروندان استانبول نیز در این رستوران غذا می خورند و جزو رستوران های خوب به شمار می رود. در مورد قیمت ها نیز می توان گفت این رستوران شباهت زیادی به رستوران ایرانی آسمان دارد.

جهت مشاهده قیمت انواع غذای ایرانی در رستوران ایرانی سودی در استانبول از اینجا بازدید کنید.

کافه رستوران شهرزاد | Restaurant Shahrzad

یکی دیگر از رستوران های ایرانی استانبول که بسیار مورد پسند ایرانیان است، رستوران شهرزاد در میدان تکسیم است. این رستوران ایرانی، یک محیط بسیار جالب و بزرگ را دارا می باشد. رستوران شهرزاد یکی از رستوران های بزرگ ایرانی در استانبول بوده که در مراجعه به آن بی شک با محیطی بسیار آرام و دوست داشتنی رو برو خواهید شد.

منوی غذایی رستوران شهرزاد، از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه ی ایرانی و البته اصیل ترین و بهترین غذاهای آسیای میانه تشکیل شده است اما به نسبت کیفیتی که این رستوران دارد، قیمت غذاهایش کاملا مناسب است و در نتیجه شما می توانید اطمینان داشته باشید که غذایی با کیفیت را با قیمتی مناسب و در رستورانی خوب میل نموده اید. ساعت کاری این رستوران از ساعت ۸ صبح الی ساعت ۲۴ نیمه شب است.

معرفی رستوران های ایرانی در استانبول

رستوران ایرانی شاهنامه | Shahname Restaurant

رستوران دیگری که مورد استقبال ایرانیان قرار می گیرد رستوران ایرانی شاهنامه واقع در استانبول، شیشلی، خیابان الماداغ است. این رستوران دارای محیطی با کلاس بالا نیست و داخل رستوران نیز چندان بزرگ نیست، اما طعم و اصالت غذاهای ایرانی در آن حفظ شده است و اکثر مشتریان این رستوران رضایت خوبی از غذاهای این رستوران دارند. البته این نکته نیز قابل ذکر است که ای رستوران دارای قیمت های کمتری نسبت به دیگر رستوران های معرفی شده است.

مطالب پربازدید

بیشتر درباره زندگی در ترکیه

گواهی تبدیل ارز
زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا
زندگی در استانبول بهتره یا تهران
اپلیکیشن تاکسی های دریاییکپی رایت - © 2021 شرکت هفت مهر ترکیه

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 3 نظر

5 3
معرفی رستوران های ایرانی در استانبول