جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد استانبول

جاذبه های طبیعی در کنار جاذبه های تاریخی جذابیت ویژه ای به استانبول بخشیده اند و گردشگران در هنگام خستگی از دنیای مدرن و ابنیه تاریخی شهر می توانند به طبیعت پناه برده و آرامش خود را بازیابند .

در این قسمت جنگل بلگراد استانبول (Belgrade Forest Istanbul) به عنوان جاذبه ای طبیعی معرفی شده است با ما همراه باشید تا این منطقه بکر و سرسبز را بیشتر بشناسید .
جنگل بلگراد استانبول

درباره جنگل سرسبز بلگراد در استانبول

به طور حتم جنگل بلگراد استانبول یکی از بهترین فضاهای سبز نزدیک به این شهر می باشد که در قسمت اروپایی و فاصله 15 کیلومتری استانبول واقع شده است . جنگل بلگراد مکانی مناسب برای فرار از شلوغی و هیاهوی شهر است و فرصت استفاده از طبیعت زیبا و آب وهوای دلپذیر را برای مردم بومی و گردشگران تور استانبول فراهم نموده است . این جنگل که از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید در شرقی ترین نقطه شبه جزیره Thracian واقع شده و با وسعتی بیش از 5 هزار هکتار خانه ای برای انواع گونه های گیاهی ، پرندگان و حیوانات می باشد .

اطلاعاتی در مورد جنگل زیبا و دیدنی بلگراد

سفر به جنگل بلگراد استانبول می تواند یک راه بسیار خوب برای فرار از شهر توریستی استانبول و لذت بردن از کمی هوای تازه باشد هر چند که نباید انتظار داشت در روزهای آخر هفته این جنگل خلوت و بدون بازدیدکننده باشد . این جنگل که از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد در شمال غربی این شهر واقع شده و در تمامی فصول با رنگ های زیبا و دلنشین جذابیت فوق العاده ای دارد .

جنگل Belgrade دارای فضایی منحصر به فرد همراه با چشمه های آب معدنی فراوان است و مکانی مناسب برای تفریح آخر هفته و پیک نیک در روزهای تعطیل می باشد .

همانگونه که بیان شد این جنگل زیبا و دیدنی خانه ای برای انواع گیاهان و درختان است و درختان بلوط ، درختان توس شرقی ، ممرز و شاه بلوط آناتولی عمده پوشش گیاهی جنگل بلگراد را تشکیل می دهند . همچنین در این منطقه جنگلی بیش از 71 گونه‌ پرنده و 18 نوع پستاندار زندگی می کنند که گردشگران با گردش در قسمت های مختلف ممکن است با این گونه ها مواجه شوند .

توجه داشته باشید که در این جنگل شکار ممنوع می باشد .

در دوران سلطان سلیمان عثمانی ، جنگل بلگراد که امروزه از دیدنی های استانبول می باشد از موقعیت استراتژیکی مهمی برخوردار بود چرا که این منطقه منبع اصلی تامین آب شهر محسوب می شد در واقع آب چشمه ها و رودخانه های متعدد موجود در جنگل با کانال کشی به شهر انتقال داده می شد .

در جنگل بلگراد مناطقی مخصوص برای پیک نیک و مسیرهایی برای پیاده روی در نظر گرفته شده که گردشگران با استفاده از آن ها می توانند روزی بیادماندنی داشته باشند . بلگراد در تمامی فصول علی الخصوص تابستان مملو از افرادی است که برای فرار از شلوغی شهر و استفاده از هوای تازه به دامان طبیعت پناه اورده اند . در تابستان هنگامی که وارد این جنگل می شوید ، نور و خنکای مطلوب از شما استقبال می کند و سایه های درختان بلند مانع از ورود نور شدید خورشید می شود .

 جنگل بلگراد در بهار و پاییز نیز بسیار زیباست و منظره ای فوق العاده و شگفت انگیز همراه با رنگ های مختلف به نمایش می گذارد در زمستان نیز این منطقه زیبایی خود را از دست نمی دهد . در این فصل افرادی یافت می شوند که به جنگل آمده اند تا با آرامش در آن قدم بزنند .

باغ آتاتورک که یک باغ گیاه شناسی می باشد در داخل این جنگل واقع شده و با قدمتی بیش از یک قرن 300 هکتار از وسعت جنگل را به خود اختصاص داده است . این باغ که در 1916 تاسیس شده بیش از 2 هزار نوع گیاه بومی و خارجی را در خود جای داده و به صورت رایگان هر روز هفته از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای علاقه مندان می باشد .

مراجعه به جنگل و باغ آتاتورک می تواند به عنوان یکی از تفریحات استانبول لحظاتی شاد و مملو از سرزندگی برای شما به همراه داشته باشد .

در دوران سلطان سلیمان ، جنگل بلگراد موقعیت استراتژیک مهمی داشت چون منبع اصلی تامین آب شهر محسوب می شده و امروزه بازدید کنندگان قبل از رسیدن به این جنگل ، زمانی که قنات ‌های تاریخی را می ‌بینند که در گذشته آب را به قسمت های مختلف شهر می ‌رساند ، از عملکرد آن در گذشته آگاه خواهند شد و نیز آب از چشمه‌ ها و رودخانه ‌های متعدد در جنگل به داخل شهر کانال ‌کشی شده بود و این مهمترین بحث این جنگل محسوب میشود.

که در آینده با گذشت زمان و افزایش تقاضا ، سدی در این جنگل بنا نهاده شد که تا به امروز در استانبول 7 سد خمیده وجود دارد ؛ قطعا با این حال زمانی نخواهد گذشت که این سدها هم جوابگوی جمعیت این شهر نخواهد بود چون جمعیت استانبول به سرعت در حال رشد است ولی قطعا مسئولان این شهر راهی پیدا خواهند کرد و در ادامه مهم است بدانید که وضعیت حفاظت ‌شده‌ جنگل از قرن شانزدهم اعمال شد و تا قرن بیستم هم ادامه یافت.

چنین اتفاقی در تاریخ ترکیه بسیار نادر و کمیاب بوده است و در ادامه بدانید که درختان بلوط بیشترین تعداد درختان این جنگل برگ ‌ریز را به خود اختصاص داده است و بعد از آن، : درختان زیبای توس شرقی ، ممرز و شاه ‌بلوط آناتولی عمده پوشش گیاهی جنگل بلگراد به وفور خودنمایی می کنند و به علاوه در این جنگل بیش از 71 گونه‌ پرنده و 18 نوع پستاندار زندگی می ‌کنند که همگی دست به دست هم داده اند تا زیبایی این جنگل را به اوج خود برسانند .

در جنگل بلگراد یک مسیر پیاده‌روی هم برای پرانرژی‌ها وجود دارد. این مسیر از سرچشمه‌ای که چشمه‌ی نشت جاری شده، آغاز می‌شود. گردشگران در این مکان با ظروف پلاستیکی به صف می‌ایستند تا از آب چشمه پر کرده و از طعم ناب آن استفاده کنند. مسیر دورتادور «Buyuk Bent» کشیده شده است و طول آن حدود ۶/۵ کیلومتر است. در طول مسیر ۱۷ دستگاه ورزشی نصب شده است. اما باید در انتخاب همراه و دستگاه ورزشی مناسب دقت کنید.

بازدید از جنگل بلگراد و باغ آتاتورک می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای فرار از شلوغی استانبول و لذت بردن از هوای تازه و تمیز باشد. اما به خاطر داشته باشید که در آخر هفته‌ها این جنگل مملو از کسانی می‌شود که برای برپایی پیک‌نیک به این مکان سرسبز می‌آیند.

جنگل بلگراد در ۱۵ کیلومتری شمال غرب استانبول قرار دارد و بهترین راه برای رسیدن به آن، کرایه‌ی ماشین یا تاکسی است. اما اگر شما ترجیح می‌دهید که از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید، می‌توانید در میدان تکسیم سوار اتوبوس‌های 42 یا اتوبوس‌های خط 153 در «Sariyer» شوید و در «Bahkecoy» پیاده شده و بقیه‌ی مسیر را پیاده بروید. اگر اهل دویدن باشید، می‌توانید در تورهای دوی استانبول شرکت کنید که آخر هفته‌ها ماشین می‌گیرند و برای دویدن به جنگل بلگراد می‌روند

جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد منبع اصلی آبرسانی استانبول

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه این جنگل منبع اصلی آب رسانی در شهر به شمار می رفته، برای پاسخ باید بگوییم که آب از چشمه ها و رودخانه های متعددی که در جنگل بلگراد در استانبول وجود داشته نیز به داخل شهر با استفاده از کانال هایی که به سطح شهر کشیده شده بوده نیز انتقال می یافته و دسترسی مردم به آب را راحت می ساخته است.

با گذشت زمان و افزایش تقاضا، سدی در این جنگل بنا شد و امروزه در استانبول ۷ سد خمیده وجود دارد؛ با این حال طولی نمی‌گذرد که این سدها هم پاسخ ‌گوی جمعیت این شهر نخواهد بود چون جمعیت استانبول به سرعت در حال رشد است. شرایط حفاظت شده ی جنگل از قرن ۱۶ نیز اعمال شد و تا قرن ۲۰ نیز ادامه داشته است، تقریبا می توان گفت که چنین اتفاقی در طول تاریخ ترکیه بی نظیر است.

درختان بلوط بیشترین تعداد درختان این جنگل برگ‌ ریز را تشکیل می‌دهد. بعد از آن، درختان توس شرقی، ممرز و شاه‌بلوط آناتولی عمده پوشش گیاهی جنگل بلگراد محسوب می‌شوند. به علاوه در این جنگل بیش از ۷۱ گونه‌ی پرنده و ۱۸ نوع پستاندار زندگی می‌کنند.

لوکس ترین پروژه منطقه ساریر

آپارتمان های منطقه ساریر با منظره دائمی جنگل بلگراد

اگر تمایل به خرید آپارتمان در محدوده ی این جنگل زیبا و استفاده از شرایط بی نظیر زندگی در مجاورت جنگل بلگراد دارید، می توانید از طریق انتخاب تصاویر زیر مجتمع های مسکونی با امکانات کامل و مدرن، با منظره جنگل بلگراد را مشاهده نمایید.

قوانین بازدید از جنگل بلگراد

جنگل بلگراد استانبول
  • با توجه به این که جنگل بلگراد یکی از منایع طبیعی استانبول و ترکیه محسوب می شود، مسئولان محیط زیست قوانینی را برای حفاظت از آن در نظر گرفته اند که از جمله ی آن ها ممنوعیت شکار در ۳ هزار مترمربعی این جنگل می باشد.
  • برای پارک کردن خودرویتان پارکینگ هایی در نظر گرفته شده که اگر در روزهای تعطیل (شنبه و یکشنبه) بروید مبلغ ۱۱ لیر را باید پرداخت کنید و اگر در روزهای دیگر هفته بخواهید وارد پارکینگ شوید ۵ لیر می بایست پرداخت کنید.

* اگر دوست دارید با ماشین وارد محوطه جنگلی بلگراد شوید مبلغ ۲۰ لیر از شما دریافت می‌شود. بدون ماشین نیازی به پرداخت ورودی ندارید.

سایت رسمی جنگل بلگراد استانبول:

Belgrad 🌴🌹🌱🌷

آدرس جنگل بلگراد استانبول

آدرس:  Bahçeköy Merkez, 34473 Sarıyer/İstanbul

تلفن: 02122261314

موقعیت روی نقشه گوگل:

https://maps.app.goo.gl/gkaQRb168XRhvfRU9

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

بیشتر درباره زندگی در ترکیه

درباره منطقه باکرکویکپی رایت - © 2020 شرکت هفت مهر ترکیه

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 10 نظر

5 10
جنگل بلگراد استانبول