قیمت پاسپورت ترکیه

قیمت پاسپورت ترکیه

قیمت پاسپورت ترکیه

هزینه پاسپورت ترکیه (قیمت پاسپورت ترکیه) برای مردم ایران و دیگر متقاضیان ورود به این کشور در سال ۲۰۲۲ با افزایش قیمت نسبت به سال قبل مواجه شده است.
هزینه پاسپورت: گزینه‌های مختلفی برای اعتبار پاسپورت وجود دارد که یک شهروند ترکیه با توجه به نیاز خود می‌تواند تعیین کند به کدام یک نیاز دارد و هزینه‌ها با توجه به مدت اعتبار پاسپورت به شرح زیر محاسبه می‌شود:

قیمت پاسپورت ترکیه بر اساس مدت اعتبار

۶ ماه ۳۰۹ لیره

یک سال ۴۵۲ لیره

دو سال ۱۰۴۸ لیره

3 سال ۱۲۹۴ لیره

۴ – ۱۰ سال ۱۷۱۴ لیره

هزینه دفترچه پاسپورت:

متقاضی گذرنامه ترکیه ملزم به پرداخت مبلغ ۱۸۰ لیر برای دفترچه پاسپورت است و این ارزش هزینه طبق قانون مالیات ترکیه هر سال افزایش می‌یابد.
هزینه های اضافی: یعنی هزینه مدارک و عکس‌های مورد نیاز برای ارسال و عموماً از ۳۰۰ لیر تجاوز نمی‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت پاسپورت ترکیه می توانید به این محتوا مراجعه کنید.

قیمت پاسپورت ترکیه در سال ۱۴۰۱

افزایش هزینه‌های گذرنامه در راه است و نرخ تجدید ارزیابی که هر سال تعیین می‌شود امسال ۳۶ درصد افزایش یافته است. برای اطلاع از آخرین قیمت‌های ارائه شده توسط کشور ترکیه با مشاورین ما در شرکت هفت مهر تماس بگیرید. نرخ تجدید ارزیابی که برای تعیین نرخ افزایش مالیات‌ها، عوارض و جرایم در سال ۲۰۲۲ استفاده می‌شود در سال گذشته ۹.۱۱ درصد بود که در سال جاری با ۳۶.۲۰ درصد رکورد زد.

مدت اعتبار پاسپورت ترکیه

ترکیه دارای پاسپورت های مختلف ۶ ماهه، ۱ ساله، ۲ ساله، ۳ ساله، ۴ ساله و بیشتر است. پاسپورت ترکیه حداکثر 10 ساله صادر می‌شود و به شما امکان سفر طولانی مدت را می‌دهد. زمانی که گذرنامه شما منقضی می‌شود، می‌توانید پاسپورت خود را بدون محدودیت زمانی تمدید کنید.
انواع پاسپورت ترکیه
با توجه به تابعیت یا اقامت ترکیه، دانستن انواع پاسپورت‌های صادر شده توسط دولت ترکیه مفید است. در صورت پذیرش تابعیت ترکیه متوجه خواهید شد که چه نوع پاسپورتی به شما اعطا خواهد شد.

انواع پاسپورت‌های صادر شده در ترکیه

مانند سایر کشورها، در ترکیه نیز انواع مختلفی از گذرنامه‌ها بسته به وضعیت دارنده آن وجود دارد.

  1. پاسپورت معمولی یا پاسپورت بوردو (رنگ مارونی)
  2. پاسپورت ویژه یا پاسپورت Yeşil (رنگ سبز)
  3. پاسپورت دیپلماتیک یا پاسپورت سیاه (رنگ مشکی)
  4. پاسپورت خدمات یا Hizmet Pasaport (رنگ خاکستری)

پاسپورت معمولی

پاسپورت معمولی نوعی پاسپورت است که بدون شرایط خاص به شهروندان ترکیه داده می‌شود. پاسپورت معمولی توسط وزارت امور داخلی این کشور صادر می‌شود، به دلیل رنگ آن، پاسپورت رنگ قهوه‌ای نیز خوانده می‌شود.
دارندگان گذرنامه معمولی می‌توانند با استفاده از پاسپورت خود مستقیماً وارد بسیاری از کشورها شوند.پاسپورت معمولی ۳۸ صفحه است و ویزای صادر شده در این صفحات قابل مشاهده است. بسته به تقاضا، مدت گذرنامه می‌تواند یک دوره از ۶ ماه تا ۱۰ سال را پوشش دهد. توجه به این نکته مهم است که متقاضیانی که برای شهروندی ترکیه درخواست داده‌اند، این نوع پاسپورت را دریافت خواهند کرد.

پاسپورت سبز

گذرنامه ویژه فقط برای افرادی صادر می‌شود که دارای وضعیت کارمند دولتی در یک سازمان دولتی هستند و در صندوق بازنشستگی ثبت نام کرده‌اند.

نمایندگان سابق مجلس و وزرای سابق، و سایر کارمندان دولت که در رده‌های اول، دوم و سوم هستند یا بازنشسته شده‌اند، رؤسای کلان شهرها و شهرداران سابق بازنشسته درجه یک، ورزشکاران دولتی، کارکنان بانک زیارت، و همسران کارمندان دولت گذرنامه سبز داده می‌شود.

پاسپورت خدماتی

برای افرادی که از طرف دولت به خارج از کشور اعزام می‌شوند اما پاسپورت سیاه (دیپلماتیک) یا سبز (خصوصی) ندارند، گذرنامه خدماتی صادر می‌شود.
افرادی که به طور رسمی توسط دولت، ادارات خصوصی یا شهرداری‌ها به خارج از کشور اعزام شده‌اند. افرادی که به عنوان کارمند دولتی در سازمان‌های بین المللی که جمهوری ترکیه عضو آن است، کار می‌کنند. افرادی که توسط اداره هوایی ترکیه و جمعیت هلال احمر ترکیه منصوب می‌شوند، گذرنامه مهر خدمت برای همسر، فرزندان صغیر، خواهر و برادر صغیر، فرزندان زیر سن قانونی و مقیم والدین، غیر متاهل، فاقد شغل، ادامه تحصیل و زیر ۲۵ سال صادر می‌شود.

پاسپورت دیپلماتیک

پاسپورت دیپلماتیک؛ نوعی مدرک هویتی بین‌المللی است که توسط وزارت امور خارجه صادر می‌شود و سمت دیپلمات‌ها را مشخص می‌کند و به آنها امتیاز می‌دهد. گذرنامه‌های دیپلماتیک برای مقامات دولتی و خانواده‌های آنها که برای شرکت در کنگره‌ها و کنفرانس‌ها به خارج از کشور اعزام شده‌اند صادر می‌شود. مشکی، دارای ۲۸ صفحه و از پرداخت هزینه معاف است.

گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز زمان می‌برد؟

این مورد کاملا به موضوعی که از طریق آن می‌خواهیم پاسپورت بگیریم بستگی دارد.

تابعیت ترکیه با سرمایه گذاری ثابت

وزارت صنعت و فناوری ترکیه تعیین کرده است که هر شخصی حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار سرمایه ثابت برای سرمایه‌‌گذاری داشته باشد. پاسپورت ترکیه برای او در بازه ۳ ماهه صادر می‌شود.

تابعیت ترکیه توسط صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات به مدت ۳ سال

هر شخصی که سهم مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در ترکیه حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار آمریکا را داشته باشد و یا سرمایه خریداری شده توسط هیئت بازار سرمایه ترکیه برای او مشخص شده باشد. پاسپورت ترکیه ۳ ماهه صادر می‌شود.

تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری املاک در مراکز صنعتی و فناوری

داشتن املاک و مستغلات به ارزش حداق۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا یا معادل ارز خارجی یا معادل لیر ترکیه سرمایه گذاری سرمایه ثابت که توسط وزارت صنعت و فناوری ترکیه در ترکیه تعیین شده است. پاسپورت ترکیه ۳ ماهه صادر می‌شود.

تابعیت ترکیه با ایجاد ۵۰ شغل

وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی ترکیه تعیین کرده است که هر فردی برای حداقل ۵۰ نفر در ترکیه شغل ایجاد کرده است در نتیجه برای او پاسپورت ترکیه 3 ماهه صادر می‌شود.

تابعیت ترکیه با سپرده بانکی به مدت ۳ سال

توسط آژانس مقررات و نظارت بانکی ترکیه ثابت شده است که اگر کسی حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا در بانک‌های فعال در ترکیه با شرط عدم برداشت برای حداقل سه سال یا معادل آن در مبادله یا معادل آن به لیر ترکیه سپرده شده داشته باشد، پاسپورت ترکیه ۳ ماهه صادر می‌شود.

تابعیت ترکیه توسط اوراق قرضه دولتی به مدت ۳ سال

مشروط بر اینکه وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه تصمیم گرفته‌ باشد که اوراق قرضه دولتی جمهوری ترکیه به ارزش حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا را خریداری کرده باشد با این شرط که حداقل سه سال یا معادل آن ارز خارجی یا معادل لیر ترکیه در این ایالت فروخته نشود، برای این شخص پاسپورت ترکیه 3 ماهه صادر می‌شود.

تابعیت با همسر ترک ازدواج در ۳ سال

با ازدواج با همسر ترک و گرفتن کارت شناسایی اجازه اقامت خانوادگی به مدت ۳ سال مداوم و شرایط خاص امکان‌پذیر است. دریافت استشهاد محلی و تهیه گزارش های دوره ای از طرف اداره مهاجرت انجام میگردد تا صحت ازدواج اثبات گردد.
پاسپورت ترکیه پس از ۳ سال صادر می‌شود.

تابعیت کارگری و اشتغال در ۵ سال

به مدت 5 سال استخدام کامل در ترکیه. این بدان معناست که فرد خارجی باید با کارت شناسایی، مجوز کار خارجی در ترکیه اقامت داشته باشد و به طور مداوم و بدون وقفه کار کند، در نهایت او واجد شرایط درخواست شهروندی در ترکیه است. پاسپورت ترکیه بعد از ۵ سال طی شرایط خاص و با یک پروسه یکساله صادر می‌شود.

مدارک لازم برای پاسپورت ترکیه

شما باید در کنار هزینه پاسپورت ترکیه این موارد را نیز ارائه دهید.

  1. مدارک زیر جهت دریافت شهروندی و در نهایت دریافت کارت ملی و پاسپورت ترکیه میباشد
  2. ارایه اصل گذرنامه و همراهان وی برای اخذ پاسپورت ترکیه مورد نیاز است.
  3. ارائه سند ازدواج و یا طلاق همراه با ترجمه رسمی جهت اخذ پاسپورت ترکیه
  4. گواهی تجرد در صورت مجرد فرد همراه با ترجمه رسمی
  5. تاییدیه وزارت شهرسازی برای سند
  6. صدور شرح سه ساله روی سند ملکی
  7. تکمیل فرم های مخصوص در خواست شهروندی
  8. ارائه نامه شناسنامه و ترجمه آن
  9. ارایه کارت ملی و ترجمه آن
  10. عکس بیومتریک

پس از ارایه مدارک پرونده شخص درخواست کننده به اداره مهاجرت تحویل داده می‌شود و پروسه صدور شهروندی در ۲۴ اداره مختلف شروع میشود.
این فرایند حداقل سه ماه زمان میبرد و در پایان مراحل احراز هویت و انگشت نگاری و دریافت نمونه امضا انجام میشود و پس از آن کارت ملی و پاسپوکشور ترکیه صادر میگردد.
تمامی مراحل فوق را مشاورین و وکلای رسمی شرکت هفت مهر انجام میدهند و از ابتدا تا انتها در کنار شما خواهند بود
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت پاسپورت ترکیه با مشاورین شرکت هفت مهر در ارتباط باشید

تغییر نام و نام خانوادگی در زمان دریافت شهروندی ترکیه

شرایط گرفتن پاسپورت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

تفاوت اقامت و شهروندی ترکیه چیست؟ فرق اصلی آن ها چه چیزی است ؟

ویزای شینگن با پاسپورت ترکیه | آیا حقیقت دارد ؟

پاسپورت ترکیه بدون ویزا برای ایرانیان

پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

اعتبار پاسپورت ترکیه چقدر است؟

انواع پاسپورت ترکیه + توضیحات کامل و کاربرد

مزایای پاسپورت ترکیه برای ایرانیان

با پاسپورت ترکیه به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

مدارک لازم برای پاسپورت ترکیه

زندگی در استانبول بهتره یا آنتالیا

زندگی در استانبول بهتره یا تهران

معایب خرید ملک در ترکیه و کلاهبرداری های رایجی که رخ می‌دهد

خرید ملک در ترکیه هم می تواند معایب خود را داشته‌باشد. لطفا همیشه قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی را جمع آوری کنید تا در دام کلاهبردای خرید ملک در ترکیه نیفتید.

اقامت ترکیه با خرید خانه – مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

شهروندی ترکیه

دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه تخصص ماست

ارایه بهترین آپارتمان ها و ویلاها در استانبول آسیایی و اروپایی

مشاوره تخصصی ملک و‌سرمایه گذاری در ترکیه

تیم مجرب مترجمین و وکلای رسمی ترکیه

افتتاح حساب بانکی و انجام پروسه دریافت شهروندی ترکیه در کوتاه ترین زمان ممکن

معرفی بیش از 300 پروژه در بهترین مناطق استانبول آسیایی و اروپایی

دریافت بالاترین تخفیف در هنگام خرید.

از ابتدا تا انتها در کنارتان هستیم
۱۰ سال تجربه کاری درخشان، ضمانت خدمات ما میباشد.

پاسپورت ترکیه برای ایرانیان – چگونه پاسپورت ترکیه ای بگیریم

طبق قانون مصوبه سال 2018 دولت ترکیه با خرید ملک به ارزش بالای 250000 دلار ، شخص خریدار، همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند تابعیت و پاسپورت کشور ترکیه را درمدت زمان کمتر از سه ماه دریافت نمایند.

فرم دریافت مشاوره

جهت دریافت مشاوره کافیست فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم

1 + 3 = ?

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟ 4 نظر

5 4
قیمت پاسپورت ترکیه